از خود بپرسید: « كدام مهارت است كه اگر آن را در خود تقویت كنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می‌گذارد؟ پاسخی كه به این سؤال می‌دهید را به عنوان یك هدف بنویسید و برای آن یك ضرب العجل تعیین كنید.

چهار كلید موفقیت شغلی وجود دارد كه می‌تواند شما را به شخص با ارزش تری تبدیل كند، توانایی‌های شما را مؤثرتر عرضه می‌كنند و شما را در حرفه خود با سرعت بیشتر به موفقیت برساند.

سایتی در این مورد نوشته است :
تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمركز چهار كلید موفقیت شغلی هستند.

1 ــ
تخصص
تخصص عبارت است از توانایی شما در بكار بستن استعدادتان آن هم در قسمتی حیاتی كه برای كمپانی شما یا مشتریانتان ارزشمند است. انتخاب این قسمت كه در چه زمینه ای تخصص داشته باشید در موفقیت بلند مدت شما بسیار را تعیین كننده است. شما در چه زمینه‌ای تخصص و مهارت دارید؟


2 - تمایز
 تمایز عبارت است از این كه چگونه خود را در یك یا چند زمینه كه تخصص دارید یا كارایی شما بهتر است برتری خود را نشان دهید. توانایی شما در متمایز كردن خود براساس
كیفیت كار بالا بسیار مهم و كانون فعالیت شغلی شماست. همانطور كه یك سازمان باید حداقل در یك زمینه برتری داشته باشد تا رونق لازم را پیدا كند، شما هم به عنوان یك فرد باید حداقل در یك زمینه كاری برتر باشید.
اگر از كارفرما یا كارمندان شما درباره شما بپرسند: « برتری او در چه زمبنه ای است؟ » آنها چه جوابی در مورد شما خواهند داد؟ در كدام قسمت كار شما برجسته هستید؟ چه كاری را بهتر از هر كسی انجام می دهید؟ چه كاری را اگر شما انجام دهید سود زیادی نصیب سازمان شما می‌شود.

اگر تاكنون در حرفه خود یك زمینه را مشخص نكرده اید تا در آن بهترین باشید، باید زودتر اقدام كنید. به توانایی خود و احتیاجات سازمان و مشتریان خود توجه داشته باشید چگونه باید باشد؟ چگونه می توانست باشد؟ نقشه شما برای تبدیل شدن به فردی برجسته در حرفه خود چیست؟ و چگونه میزان برتری خود را چه از نظر دانش و چه از نظر مهارت در یك زمینه كاری اندازه می‌گیرید؟ این اندازه‌گیری استاندارد شما را برای كارایی نشان می‌دهد. بهترین بودن در یك زمینه مهم از شغل و حرفه شما بیشتر از هر چیزی به پیشرفت شما كمك می‌كند.

3 - تقسیم بندی 
تقسیم بندی عبارت است از توانایی شما در مشخص كردن افراد و سازمانهایی كه سود بیشتری برای شما دارند. نحوه كار بدین صورت است كه شما به طور واضح مهمترین مشتریان خود را مشخص و برای جلب رضایت این گروه خاص از مشتریان تصمیم‌گیری می‌كنید.

اغلب شما می توانید خط مشی شغلی خود را با توجه به نیاز مشتریان مهم برای ساختن آینده تغییر دهید.

4 - تمرکز 
تمركز عبارتست از توانایی شما در تمركز ذهنی برای روی خدماتی است كه برای آن شخص یا سازمان اهمیت دارد.


این چهار استراتژی ( تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمركز ) نقطه كانونی حیاتی برای رسیدن به دستاوردهای فوق‌العاده در سازمان و حرفه شماست.

از خود بپرسید: « كدام مهارت است كه اگر آن را در خود تقویت كنید بیشترین اثر مثبت را در حرفه شما به جا می‌گذارد؟ پاسخی كه به این سؤال می‌دهید را به عنوان یك هدف بنویسید و برای آن یك ضرب العجل تعیین كنید. برای خود طرح و نقشه داشته باشید و برای رسیدن به هدف پر تلاش باشید تا بر آن نائل شوید. این كلید واقعی رسیدن به موفقیت شغلی است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی :
با طرز نامگذاری شرکت های بزرگ آشنا شوید !
7روش ساده جهت افزایش کارایی و بهبود نتایج جلسات اداری
در مورد مک دونالد چقدر می دانید ؟!
قدیمی ترین شرکتهای جهان که هنوز فعالیت دارند !
خصوصی‌سازی چیست؟