برای ورود به محیط کاری جدید شما استرس زیادی دارید. به همین خاطر بهتر است کمی هوشیار باشید و البته توصیه های زیر که توسط یکی از مدیران سابق گوگل به نام هانتر واک ارائه شده اند را نیز مدنظر قرار دهید.
اگر به تازگی در جایی مشغول به کار شده اید، احتمالا احساسی دوگانه را تجربه می کنید چرا که محیط کاری جدید از یک سو هیجان انگیز و از سوی دیگر تا حدی نیز دلهره آور خواهد بود. به خصوص از آنجا که نمی دانید فرهنگ کاری در محیط جدید چگونه است شاید برخی از رفتارهای شما با سوءبرداشت دیگران همراه شود.

به همین خاطر بهتر است کمی هوشیار باشید و البته توصیه های زیر که توسط یکی از مدیران سابق گوگل به نام هانتر واک ارائه شده اند را نیز مدنظر قرار دهید.

_ گوش بدهید
در روزهای نخست کاری سعی کنید کمتر اظهارنظر کنید، دانسته های تان را برای خودتان نگه دارید و به جای آن بیشتر گوش بدهید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد محیط جدید به دست بیاورید.

_ دید انتقادی داشته باشید
هرچند که بهتر است انتقادی را مطرح نکنید اما تلاش کنید تا در روزهای نخست به روندهای کاری با دیدی انتقادی بنگرید چرا که بعد از مدتی به آن ها خو می گیرید و ایرادات آن ها را تشخیص نمی دهید اما در ابتدا ممکن است بتوانید نقاط ضعف را شناسایی کنید تا در آینده برای افزایش بهره وری محیط کار، آن ها را بهبود ببخشید.

_ توصیه پذیر باشید
اگر می خواهید همکاران تان شما را دوست داشته باشند، در روزهای نخست به توصیه های آن ها عمل کنید تا از این طریق نشان بدهید که به آن ها احترام می گذارید. معمولا کمی زمان می برد تا اعتماد و محبت همکاران نسبت به یک تازه وارد جلب شود، در این مدت عمل کردن به توصیه های آنها می تواند تاثیر بهتری در روابط کاری داشته باشد.

_ در دسترس باشید
بهتر است در روزهای نخست کاری بیشتر زمان کاری را در دسترس مدیران و همکاران باشید چرا که در این صورت تصویر یک فرد مسئولیت پذیر را به نمایش خواهید گذاشت.

_ روابط عمومی داشته باشید
هر شرکت یا سازمانی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. بدون توجه به اینکه شما در کدام بخش مشغول به کار شده اید، تلاش کنید تا در روزهای نخست کارمندان دیگر بخش ها نیز شما را ببینند و کمی با شما آشنا شوند. چنین آشنایی هایی در ادامه برای شما مفید خواهد بود.

_ کمک بخواهید
کسی انتظار ندارد که شما همه کارها را به خوبی انجام بدهید، به همین خاطر از کمک خواستن ترسی نداشته باشید و همچنین نشان بدهید که قدردان افرادی که به شما کمک می کنند، نیز هستید. البته تلاش کنید تا یک پرسش را دوبار نپرسید، برای این کار دفترچه کوچکی را همراه داشته باشید تا نکاتی که فکر می کنید ممکن است فراموش کنید، در آن یادداشت کنید.

_ پز ندهید
 اگر در یکی از بهترین دانشگاه های کشور درس خوانده اید یا تجربیات فوق العاده ای دارید، لازم نیست در روزهای نخست با دیگران در مورد آنها صحبت کنید. دیگران به مرور زمان با توانایی ها و نقاط قوت شما آشنا خواهند شد.

_ پرکار باشید
 زود سر کار حاضر شوید و البته تا دیروقت هم در محیط کار بمانید تا نشان دهید که موفقیت شرکت و امور کاری چقدر برای شما اهمیت دارند. همچنین بهتر است تا مدتی برای خوردن ناهار از محل کار خارج نشوید و ناهارتان را در محیط کار بخورید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : هفت صبح



مطالب پیشنهادی :
8  مهارتی که برای استخدام شدن تان الزامی است
عادت های غلط در محیط کار که باعث اخراج شدن تان می شود
در محیط کار عاشق شویم یا نه؟
7 توصیه برای کنترل فشار عصبی در محل کار
5  کار جایگزین برای زمان های بیکاری در محل کار