مشاغل زیر صرفا نیاز به مدرک دانشگاهی نداند و اگر دانشگاه نرفتید با توجه به علاقه تان میتوانید در این مشاغل درآمد زایی کنید.
نمایندگی بیمه
قطعا هر کسی به بیمه نیاز دارد. تقریبا همه ی مردم نیاز به بیمه دارند. نمایندگی های بیمه به تعداد زیادی وجود دارند. شرکت‌هایی هستند که افرادی را حتی بدون داشتن مدرک دانشگاهها برای اعطای نمایندگی استخدام میکنند. نمایندگی های بیمه انواع بیمه نامه را از قبیل عمر، تلفات خسارات و سلامت و... را صادر میکنند این یک فرصت خوبی برای درآمد زایی کسانی که مدرک دانشگاهی ندارند.

دستیار مدیر عامل 
شما میتوانید به عنوان دستیار در شرکت ها مشغول به کار باشید. خیلی هم جالب و چالش برانگیز است. شما حتی اگر بتوانید سریع پیشرفت کنید گاهی اوقات میتوانید در شرکت به جای مدیر به امورات رسیدگی کنید مثلا مواقعی که مدیر عامل تان جلسه دارد فرصت خوبی است تا شما امور شرکت را راه بیندازید.

نقشه بردار
البته نقشه برداری که در پروژه های ساختمانی به کار میرود نیاز به تحصیلات دانشگاهی دارد در اینجا منظور این است که اگر دوست دارید برای باغچه تان حصار بگذارید یا برای حیواناتتان قفس طراحی کنید میتوانید مثل یک نقشه بردار عمل کنید و محیط اطراف را بررسی کرده طرح تان را پیاده سازی کنید. نقشه برداران اغلب اندازه گیری های دقیق انجام میدهند و مرزهای مالکیتی را تعیین میکنند. شما هم میتوانید با نقشه برداری از حیاط منزل و جمع آوری داده های و اندازه گیری های دقیق باغچه یا حوضی را برای حیاط منزل طراحی کنید.

تعمیرکار
سیستم های مکانیکی گرمایش و سرمایش اغلب با توجه به فصول دارای برنامه تنظیم تهویه هوا هستند. تعمیرکاران اغلب بر اساس تجربه ی طولانی مدت حرفه ای میشوند. تکنسین ها نیز همانند همین تعمیرکاران هستند. همچنین نصاب این وسایل الکتریکی از قبیل یخچال یا پکیج های دیواری این مشاغل بسیار درآمد زا هستند. بسیاری از ساختمان ها نیاز به نصاب برای این گونه وسایل دارند.

عریضه نویس دادگاه
عریضه نویسان دادگاه اغلب تمام رویدادها و مراحل قانونی و صحبت های کلی را که برای درخواست شکایات ارباب رجوع وجود دارد را مینویسند. برای اینکه در دادگاه ها به عنوان عریضه نویس مشغول به کار شوید باید دیپلم داشته باشید البته اگر پست مهم تری بخواهید باید حتما در دانشگاه ها تحصیل کرده باشید.

دستیار مشاوران حقوقی
دستیار وکلا اغلب کارهای جانبی انجام میدهند. مثلا حفظ و سازماندهی فایل ها، پاسخ گویی به ارباب رجوع، تهیه پیش نویس اسناد و ... . معمولا دانشجویانی هم که رشته های حقوق میخوانند میتوانند در دفاتر وکلا به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند.

منشی پزشک
منشی گری جزء مشاغلی است که بازار کار بسیار خوبی دارد و فرصت های شغلی فراوان تری را نسبت به مشاغل دیگر دارد. مخصوصا در امر پزشکی وجود یک دستیار یا منشی بسیار نیاز است. منشی و دستیاران پزشک کارهای دفتری و اداری، برنامه ریزی، دادن وقت ویزیت به بیماران و قرار ملاقات های پزشک را هماهنگ میکنند.

وبلاگ نویس
وبلاگ نویسی یکی از مشاغلی است که طرفداران زیادی دارد البته وبلاگ نویسان اغلب تحصیلات دانشگاهی دارند اما اگر تحصیلات دانشگاهی ندارید باید مهارت های این شغل را بدانید باید نمونه کارهایتان را برای شرکت ها بفرستید تا آنها اطمینان حاصل کنند که شما قادر به انجام این کار هستید.

مدیر تبلیغات آنلاین
مدیران تبلیغات آنلاین در قسمت های مختلفی از قبیل فروش، تبلیغات امن، قرار دادن آگهی ها و طراحی آنها، کمپین‌های تبلیغاتی فعالیت می کنند تا خدمات و محصولات شرکت های مختلف را به فروش برسانند.

راهنمای بهداشت دهان و دندان 
یکی از مشاغل برتر که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارد مربی یا راهنمای بهداشت است. البته این به معنای دندان پزشک نیست بهداشت دهان و دندان برای دانش آموزان، کودکان و خردسالان از اهمیت زیادی برخوردار است. در اینجا هدف ما راهنمای بهداشت و دهان و دندان است که در مورد بیماری ها و ارائه سایر خدمات دندان پزشکی و پیشگیری از بیماری های لثوی به کودکان و دانش آموزان آموزش میدهد. مربی بهداشت دهان و دندان باید دارای مدرک کاردانی و بالاتر از آن باشد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
10 کلید برای درخشیدن در محل کار
اگر از کارمان اخراج شدیم چه کنیم؟
پرسیدن این سوالات در مصاحبه استخدامی خطرناک است!!
6 نکته درخشان که باید در رزومه تان داشته باشید