چگونه با بكار بردن «عبارت‌هاى قدرتمند» فروش بيشترى داشته باشيم؟
«عبارت‌های قدرتمند» عبارت‌هایی هستند كه می‌توانند «احساسات مشتری یا مخاطب شما» را تحریك كنند. با اين شوه ميتوان فروش را بالا برد...

بیشتر کردن فروش با چند جمله ساده

موفق ترین و قدرتمند ترین شركت‌های تولیدی و خدماتی داخل و یا خارج از كشور را كه بررسی كنیم متوجه می‌شویم آنهایی که گوی و میدان را از رقبا ربوده اند كه «بیشتر فكر كرده اند»، «بیشتر تخیل كرده اند» و شاید در یك كلام «بیشتر به فكر مشتری» بوده اند تا «به فكر پول درآوردن‌های بیشتر». نكته جالب دیگر این است كه پولدارترین افراد و شركت‌ها در سرتاسر جهان، آنهایی بودند كه «آرزوی‌ها و افكار بزرگی» را دنبال كرده اند. شاید آنها هم در دنبال كردن «رویا‌ها» و «آرزوهایشان» كمی احساسی تصمیم گرفته اند و از روی «احساس» اولین «گام‌ها» را برداشته اند.

آنچه مسلم است این است كه اكثر ما انسانها، علیرغم آنچه نشان می‌دهیم، بیشتر از اینكه بخواهیم عقلایی و عاقلانه تصمیم بگیریم، تصمیماتمان بر اساس «احساساتمان» است. داشتن یك «احساس» خوب و عالی، از مشاهده یا تجربه چیزی، ما را بر آن می‌دارد كه بار دیگر به دنبال آن چیزی برویم كه برایمان به نحوی شگفت انگیز لذت بخش بوده است. برای همین است كه «مارك» زده می‌شویم و به دنبال همان «ماركها» - یا علامت‌های تجاری موفقی - می‌رویم كه استفاده از آنها در گذشته احساس لذت خوبی برایمان داشته اند. افراد موفقی چون «بیل گیتس» رویای موفقی در ذهن داشته اند، تصویر موفقی از آن رویا در ذهن ساخته اند و چنان غرق و واله و شیدای آن رویای زیبا شده اند كه زندگی شان را وقف آن «رویا» كرده اند و دیده ایم كه در دستیابی به آن و رسیدن به آن چگونه موفق شده اند. «رویا‌های بزرگ» تصاویر بزرگی در ذهنمان ایجاد می‌كنند و حس لذت از مشاهده یا لمس آن تصاویر محشر است كه ما را برای رسیدن به آنها تشویق و ترغیب می‌كنند. رویای «بیل گیتس» این بود كه در هر خانه ای یك كامپیوتر شخصی (Personal Computer) وجود داشته باشد، او می‌دانست كه نرم افزار‌ها و برنامه‌های كامپیوتری قادرند زندگی انسان را متحول سازند بنابر این چه بهتر كه كامپیوتر‌ها - مثل دیگر لوازم خانگی - به خانه‌ها راه یابند و برای بهتر شدن زندگی مورد استفاده انسانهای قرن حاضر قرار گیرند. «بیل گیتس» به فكر پول درآوردن و یا به عبارتی «ثروتمند شدن» نبود، خودش در جایی گفته بود كه «تمام نگرانی من نهارم بود، دلم می‌خواست كاری كنم كه دیگر نگران نهارم نباشم.» اما با رویای بزرگی كه در سر داشت، پیش به سوی اهدافی گام برداشت كه «انسانهای دیگری هم می‌توانستند از مزایای آن بهره مند شوند.»  

«قدرتمند ترین واژه‌ها» می‌توانند «قدرتمند ترین عبارت‌ها» را بیافرینند. در استراتژی‌های تولید و نیز بازاریابی، بایستی «قدرتمندترین آمال و آرزوها»، «قدرتمند ترین و موثرترین تصاویر» را خلق كرد و با استفاده از «قدرتمندترین عبارت‌ها»، «احساسات» مشتریان بالقوه یا بالفعل را هدف قرار داد. «عبارت‌های قدرتمند» عبارت‌هایی هستند كه می‌توانند «احساسات مشتری یا مخاطب شما» را تحریك كنند و آنها را به سمت و سوی «اتخاذ تصمیمی احساسی» سوق دهند. با این شیوه می‌توان «فروش» را بالا برد و «محصول» را در بازار (هر بازاری كه مورد توجه و مورد نظر ما است) جا انداخت. 

همانطور كه گفته شد، اكثر مردم (كه به نوعی همه، مشتری محصول یا خدماتی هستند - چرا كه به آن محصول و یا خدمات نیازمندند) تصمیم‌هایی احساسی می‌گیرند. پیش دوستان و آشنایان، گاهی چنین اظهار می‌كنند كه تصمیم شان بر اساس یك سری مشاهدات، تجارب و یا دلایل كاملاً منطقی و عقلایی بوده است، اما همه می‌دانیم كه درصد بسیار بالایی از «تصمیم»ها، «احساسی» است، خصوصاً تصمیم‌هایی كه در رابطه با «خرید» یا «استفاده از خدماتی» باشد.  

می دانم كه همه شما دوست دارید با بالا بردن «فروش» زندگی خوبی داشته باشید. «یك خانه راحت تر و بزرگ تر، یك اتومبیل شیك تر، می‌دانم كه می‌خواهید برای همسرتان بهترین هدایا را بگیرید و وقتی كه «هدیه» را به او می‌دهید، می‌خواهید آن لبخند رضایت را بر روی چهره اش ببینید و تا دیدن آن چهره - سر از پا نمی شناسید و شاید حتی تمام راه را دویده باشید. وقتی كه «هدیه» را به دست همسرتان می‌دهید، شور و شوق عجیبی دارید، در پوست خود نمی گنجید، قلبتان لحظه ای آرام و قرار ندارد، كم مانده است كه اشك شوق از چشم‌هایتان جاری شوید، - در همان لحظه - یاد این مقاله می‌افتید كه تابان در سایت WEBFAQT.COM برایتان نوشته بود و شما آن را وقتی كه سر كار، در دفتر یا شركتتان بودید خواندید، پیش خود می‌گویید: «عبارت‌های قدرتند، حال بایستی برای ایجاد یا حفظ این ارتباط صمیمانه به دنبال عبارتی قدرتمند باشم ...» به همسرتان می‌گویید: «عزیزم، جداً دوستت دارم!» - اما این جمله كوتاه را «نمی توانید به مشتری‌هایتان بگویید، چرا كه ممكن است باعث مشكل شود. بنابر این عبارت‌های دیگری به كار می‌برید، قدرتمند ترین آنها، موثرترین آنها است.

 

من می‌توانم تنها ظرف یك ساعت به شما كمك كنم كه «قدرتمند ترین عبارت‌ها» را بسازید، آنگاه موفقیت شما، چه بر روی اینترنت و چه خارج از آن، تضمین شده است. خیلی ساده، خیلی آسان و خیلی كم هزینه. برای «فروش» بیشتر ... «كسب درآمد» بیشتر ... پس از آن یك ساعت وقتی كه گذاشته اید و شیوه جدیدی را آموختید، یاد لبخند شیرین همسر یا دوستان می‌افتید كه «هدیه» را به او داده اید. صدای یك موسیقی ملایم و زیبا، در خانه، دفتر كار یا اتومبیل شما، مكان مهم نیست، شما «احساسی لذت بخش» داشته اید
 
گردآوری:گروه سبك زندگی سيمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع:mlm.ir