برای اینکه در این بازار تجاری مملو از جمعیت بتوانید مشتری های زیادی را به خود جلب کنید باید 5 نکته ی مهم را رعایت کنید.
اگر شما هم دارای شغل و کاری هستید و دائما با مشتری ها سر و کار دارید باید سعی کنید که توجه مشتریان را به خود جلب کنید. مشتریان همیشه حضوری نیستند گاهی اوقات تلفنی با شما تماس میگیرند گاهی ایمیل میزنند و گاهی هم از طریق وی سایت اقدام به خرید می کنند در تمام این روش ها تکنیک های نوینی برای جلب توجه مشتریان وجود دارد.

برای اینکه در این بازار تجاری مملو از جمعیت بتوانید مشتری های زیادی را به خود جلب کنید باید 5 نکته ی مهم را رعایت کنید.

1 - هر آنچه که مهم است را برای مشتری بازگو کنید
مشتری لازم نیست همه  توضیحات و تفاسیر را بداند شما فقط باید از کلمات کلیدی استفاده کرده و توضیح و توصیف محصول را به گونه ای برجسته سازی کنید که مشتری میل به خرید پیدا کند.

2 - در ابتدا همیشه اجناس و محصولات را توضیح داده و پس از آن محصول را معرفی کنید
این باعث میشود مشتری بیشتر به حرف های شما توجه کند. مشتری اول باید محصول را بشناسد و بعد از آن نام آن را بداند مثلا اگر شما در زمینه ی بیمه فعالیت می کنید باید اول نوع بیمه را توضیح دهید و از خدمات آن بگویید آن را با دیگر بیمه ها مقایسه کنید و در نهایت نام بیمه را عنوان کنید در این صورت نام بیمه بیشتر در ذهن خواننده جای میگیرد.

3 - همیشه در کلام و بیان از آرایه های ادبی مخصوصا استعاره استفاده کنید
در این صورت مفاهیم بهتر برای خواننده جا می افتد. مثلا اگر محصولات شرکت شما نرم افزارهای مختلف است برای توضیح آن این نرم افزار را تشبیه به یک رستوران کنید به این صورت که ابتدا یک رستوران را با قسمت های مختلف و پرسنل مختلف توضیح دهید و آن را به این نرم افزار که دارای قسمت های مختلف و کارایی متفاوت است تشبیه کنید.

4 - شوخ طبعی را فراموش نکنید
مشتریان همیشه از افراد خوش اخلاق بیشتر استقبال میکنند. حتی اگر مشتری در نهایت کالایی از شما نخرید شما باید خوش رو و خوش برخورد باشید.

5 - کالا را به ترتیب از نوع و جنس و ماده اولیه و گارانتی و... توضیح دهید
شما باید بدانید که ذهن مشتری سمت شماست بنابراین به ترتیب از کالا توضیح و تفسیر کنید از هر جایی که شروع میکنید باید منظم جلو بروید. نمونه های مشابه فروخته شده را برای مشتریان مثال بزنید تا بهتر اعتماد کنند از تضمین و گارانتی محصول هم باید برای مشتریان عنوان کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
جذب مشتری در 46 ثانیه!!
6 راه برای راضی نگه داشتن مشتریان
نکاتی در زمینه بازاریابی
5 انگیزه احساسی که مردم را وادار به خرید کردن می کند
فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید !