در این مقاله 17 نشانه را مرور می‌کنیم ولی دقت داشته باشید که این‌ها وحی منزل نیستند و ممکن است در خواندن زبان بدن یا درک لحن افراد دچار سوء تفاهم شوید، ضمن اینکه خواندن ذهن انسان‌ها هم هنوز عملی نیست. ولی اگر حس می‌کنید خودتان تنها شخصی هستید که این اتفاقات برایش پیش می‌آید،‌ احتمالاً نشانه این است که مورد تنفر واقع شده‌اید.

همکارانی که مخفیانه از شما متنفرند این نشانه‌ها را بروز می‌دهند

بعضی‌ ها مشکلی با اینکه شما بفهیمد ازتان متنفر هستند ندارند ولی بعضی دیگر هم هستند که سیاست پیشه کرده‌اند یا حوصله درگیری ندارند و لزومی نمی‌بینند که شما بفهمید ازتان متنفر هستند. لین تیلور متخصص محیط کار و نویسنده می‌گوید: « اگر چه آن‌ها می‌توانند در عین مخفی کاری، زندگی را برایتان جهم کنند ولی همچنان نشانه‌های هشدار دهنده‌ای برای کشف‌شان هست ».

نشانه‌هایی که مطمناً می‌خواهید کشف کنید تا قبل از اینکه کار از کار بگذرد اوضاع را تغییر دهید. «هرچند نمی‌شود کاری کرد که همه در محل کار از شما خوششان بیاید». با این حال همیشه باید حواستان به همکارانتان باشد و تلاش کنید فضا را دوستانه و محیط کار را سالم نگه دارید چون افرادی که در این راه تلاش می‌کنند، آینده شغلی موفق‌تری دارند و موثرتر کار می‌کنند.

مایکل کار سخنران و نویسنده هم با این موضوع موافق است. او می‌گوید «وقتی همکارانتان دوستتان داشته باشند، همه چیز ساده‌تر می‌شود. وقتی نیاز دارید هوایتان را دارند، درخواست کردن ازشان ساده‌تر می‌شود، برای کمک به شما داوطلب می‌شوند و همکاری‌های درون سازمانی تسهیل می‌شود.»

در ادامه 17 نشانه را مرور می‌کنیم ولی دقت داشته باشید که این‌ها وحی منزل نیستند و ممکن است در خواندن زبان بدن یا درک لحن افراد دچار سوء تفاهم شوید، ضمن اینکه خواندن ذهن انسان‌ها هم هنوز عملی نیست. ولی اگر حس می‌کنید خودتان تنها شخصی هستید که این اتفاقات برایش پیش می‌آید،‌ احتمالاً نشانه این است که مورد تنفر واقع شده‌اید.

 

حس می‌کنید از شما خوششان نمی‌آید

شاید توهم باشد شاید هم درست باشد. اگر با شما به شکل متفاوتی رفتار می‌کنند احتمالاً مورد علاقه‌شان نیستید. به غریزه‌تان اعتماد کنید و به دنبال باقی نشانه‌ها باشید.

 

وقتی اطرافشان هستید لبخند نمی‌زنند

این اتفاق یک بار و دوبار نیفتاده و به حال و هوای آن روزشان ربطی ندارد. اگر همیشه وقتی اطرافشان هستید لبخند نمی‌زنند، یک جای کار می‌لنگد.

 

طاقت ارتباط چشمی ندارند

تیلور می‌گوید وقتی برای کسی احترام قائل نیستید سخت است با او ارتباط چشمی بگیرید. پس اگر حس کردید موقع مکالمه، همکارانتان از ارتباط چشمی با شما خودداری می‌کنند علتش این است که «می‌ترسند تخاصم‌شان را از چشمشان بخوانید. پس ساده‌ترین کار برایشان این است که جای دیگری را نگاه کنند یا سعی کنند دور و برتان نیایند».

 

از شما دوری می‌کنند

اگر دیدید وقتی منتظر آسانسور هستید از پله‌ها می‌روند و صبر می‌کنند شما از ناهارخوری برگردید و بعد به آنجا بروند، نشانه‌های این است که از شما دوری می‌کنند.

 

حضورتان را به رسمیت نمی‌شناسند

تیلور معتقد است اگر صبح‌ها «صبح بخیر» و عصرها وقتی دارید می‌روید به شما «عصر بخیر» یا «خسته نباشید» نمی‌گویند احتمالاً به این خاطر است که از شما خوششان نمی‌آید.

 

شایعه می‌پراکنند

این رفتار غیر حرفه‌ای است ولی اتفاق میفتد. پشت سرتان شایعه می سازند.

 

تلگرافی حرف می‌زنند

می‌پرسید «چه خبر؟» و اغلب با «هیچی» و «خبری نیست» نیست پاسخ می‌گیرید. در ایمیل‌های کاری هم «سلام» و «ظهر بخیر» برایتان نمی‌نویسند و یکراست می‌روند سر اصل مطلب.

 

زبان بدن منفی دارند

اگر در مواجهه با شما چشم‌شان را می‌دزدند، دست به سینه می‌ایستند و وقتی وارد دفتر می‌شوید چشمشان را از مانیتور نمی‌گیرند، زبان بدن آن‌ها دارد می‌گوید که از شما خوششان نمی‌آید.

 

حتی وقتی روبرویشان نشسته‌اید مکاتبه ایمیلی می‌کنند

وقتی همکارتان از شما خوشش نیاید، سعی می‌کند ارتباطات شخصی خود را با شما به حداقل ممکن برساند. اگر متوجه شدید ارتباط‌ها به سمت مکاتبات دیجیتالی پیش می‌رود، در واقع شاهد یک نشانه هستید.

 

در مورد زندگی خصوصی شما سوال نمی‌پرسند

کر می‌گوید اگر دیدید با همکاران دیگر در مورد بچه‌ها یا اوقات فراغت و تفریح‌هایشان صحبت می‌کنند ولی هرگز مکالمات این چنینی با شما ندارند، نشانه این است که علاقه‌ای به خودتان و در نتیجه زندگی شخصی‌تان ندارند.

 

با شما قرار بیرون از محل کار نمی‌گذارند

تا به حال به ناهار، تفریح خارج از اداره، ملاقات کاری بیرون از اداره در یک کافه با دیگر همکاران‌تان دعوت نشده‌اید؟ آن‌ها این طریق دارند پیام می‌فرستند.

 

مرتب ساز مخالف می‌زنند

توی سر ایده‌های شما می‌زنند. این نشانه این است که دوستتان ندارند.
کر می‌گوید «اگر حس می‌کنید به هر ایده و فکر شما حتی پیش از اینکه جمله‌تان را کامل کنید حمله می‌شود، علت آن این است که آنقدر از شما بدشان می‌آید که با ایده‌هایتان هم مغرضانه برخورد می‌کنند، حتی اگر عالی باشند.»

 

شما را در شوخی‌ها شریک نمی‌کنند

«شوخی کردن روشی کلیدی برای تحکیم روابط در محل کار است. وقتی به حلقه داخلی راه داده نمی‌شوید احتمالاً نشانه‌ی این است که همکاران با شما و در حضور شما راحت نیستند و شما را جزوی از تیم شوخ‌ها به حسابتان نمی‌آورند.»

 

اعتبار ایده‌های شما را مصادره می‌کنند

همکاری که در تلاش برای دزدیدن ایده‌های شماست ممکن است فقط عشق مقام داشته باشد. ولی اگر این کار را فقط در حق شما می‌کند، احتمالاً به دنبال راهی برای اخراج شماست.

 

فکر می‌کنند قدرت نامحدود دارند

تیلور می‌گوید گاهی بعضی همکاران برایتان عرض اندام کرده و رئیس بازی در می‌آورند، با اینکه هیچ اختیاراتی ندارند و رئیس شما نیستند.

 

دار و دسته‌هایی شبیه به دبیرستان درست می‌کنند

اگر صحنه‌های دوران مدرسه برایتان تداعی می‌شود که برای وقت گذرانی و شرکت در بحث‌ها با دسته‌ها و گروه‌های داخلی دعوت نمی‌شدید، احتمالاً به این خاطر است که آن‌ها از شما چندان خوششان نمی‌آید.

 

فضای بی اعتمادی شدید حاکم است

به گفته تیلور اگر انگیزه‌هایتان را بیش از حد زیر سوال می‌برند یا اطلاعات مورد نیاز را به سختی در اختیارتان قرار می‌دهند، احتمالاً در تلاش هستند شغل شما را به خطر بیاندازند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir