15 رفتاری که همکارتان را از شما بیزار می کند!!
در محیط کارتان اگر احساس می کنید همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند به دلیل رفتارهایی باشد که شما انجام می دهید. در این مقاله قصد داریم رفتارهایی را معرفی کنیم که همکارتان را از شما بیزار می کند.

رفتارهای بد در محیط کار

اگر احساس می کنید رئیس یا همکارتان از شما خوشش نمی آید می تواند ۲ دلیل داشته باشد. یا او آدم ناسازگاری است یا دلیل خود شما هستید. شاید خودتان متوجه نباشید اما یکسری از عادات و رفتارهای شما ممکن است شما را فردی کاملا غیر حرفه ای نشان دهد. در این جا به چند نمونه از این رفتارها اشاره شده که ممکن است برای شما آشنا باشد.

 

دیر سر کار حاضر شدن

تاخیر رفتاری کاملا بحرانی است. اگر می خواهید در محیط کار حرفه ای رفتار کنید باید به موقع سر کار حاظر شوید.

 

دیر حاظر شدن در قرار کاری

دیر حاظر شدن در قرارهای کاری هم بی احترامی به همکاران است و هم به تنظیم کننده قرار. منتظر گذاشتن دیگران بی ادبی و گستاخی شما را نشان می دهد.

 

خود را به مریضی زدن

اگر از آن دسته کارمندانی هستید که هر چند وقت یکبار به بهانه مریضی با رئیس برای مرخصی تماس می گیرید نباید انتظار پیشرفت در کارتان داشته باشید.

 

منفی گرایی

از به کار بردن عباراتی چون “این کار هیچ تاثیری ندارد. آن کار خیلی سخت است. نمی دانم چگونه شروع کنم جلوگیری کنید. دائم شکایت کردن از رئیس و همکاران و وظایف شما را به یک کارمند غیرحرفه ای تبدیل می کند. اگر مدام گله و شکایت کنید دیگران را از خودتان فراری می کنید زیرا هیچ چیزی به اندازه یک همکار بدبین از آدم انرژی نمی گیرد.

 

تبدیل کردن هر وظیفه به یک مسابقه بیست سوالی

با طرح سوالات احمقانه و آزار دهنده نشان می دهید که دوست ندارید این کار را انجام دهید. وقتی یک وظیفه جدید به شما محول می شود همه سوالات را جمع و جور کنید و به صورت کاملا سازمان یافته مطرح کنید.

 

شلخته بودن

وقتی ظرف غذای خود را در آشپزخانه رها می کنید و زباله های روی میز و اطرافتان را جمع نمی کنید نشان می دهید که انسان مغرور و مسئولیت ناپذیری هستید. در واقع فضای کاری شما انعکاسی از خود شماست.

 

پریشانی در طول قرار کاری

چرا می گویند پیام دادن در هنگام رانندگی اشتباه است؟ چون انساسن در یک لحظه نمی تواند روی ۲ چیز تمرکز کند. با پیام دادن، ایمیل زدن و یا وب گردی با تبلت در طول قرار کاری به دیگران ثابت می کنید که هیچ توجهی به آن ها ندارید. آن ها می دانند تا زمانی که روی صندلی نشسته اید ذهن تان در حال گشت و گذار است.

 

قطع کردن حرف دیگران

با این رفتار نشان می دهید که احترام به دیگران هیچ اهمیتی ندارد و صبور نیستید.

 

رجز خوانی کردن

درست است که همه ما دوست داریم موفقیت ها و اتفاقات خوبی که برایمان افتاده را برای دیگران تعریف کنیم اما گاهی اوقات دیگران از آن به عنوان رجزخوانی تعبیر می کنند. اگر مدام با هر کسی که راه می روید موفقیت تان را بگویید، یا با صدای بلند درباره آن حرف بزنید، با احساس غرور درباره آن صحبت کنید، دیگران را به دلیل اشتباهاتشان سرکوب کنید، یا اگر در جواب تبریک دیگران سپاسگزاری نکنید، دیگران تشخیص می دهند در حال قپی آمدن هستید.

 

بحث درباره مسائل شخصی

وقتی درباره مسائل شخصی خوددر محیط کار صحبت می کنید نشان می دهید که به جای کار کردن وقت خود را صرف حرف زدن می کنید و به جای این که مشکلات کاری را حل کنید به فکر مشکلات شخصی خودتان هستید.

 

فضولی

فضولی با کنجکاوی متفاوت است. زمانی که می پرسید همکار جدید چه کسی است یعنی کنجکاوی کرده اید. اما زمانی که در مدارک روی میز رئیس با دقت نگاه می کنید تا ببینید همکارتان چقدر بیشتر از شما حقوق می گیرد فضولی کرده اید.

 

تماس های تلفنی شخصی

پیام دادن و تماس گرفتن با اعضای خانواده در محیط کار رفتاری کاملا غیر حرفه ای و بر خلاف قوانین شرکت است. این کارها را می توانید در طی ساعات استراحت انجام دهید. اما در صورت ممکن این مکاتبات باید در بیرون از محیط کاری انجام شود.

 

گروه تشکیل دادن

شاید یکی از همکاران تازه وارد باب سلیقه شما نباشد اما این دلیل نمی شود از کمک کردن به او فرار کنید یا این که پشت سر او صحبت کنید. باید نسبت به همه رفتار دوستانه داشته باشید و نشان دهید که نگرش مدیریتی دارید. باید در رفتارتان مراقب باشید چون هر انتقادی که از دیگران می کنید می تواند تاثیری مخرب داشته باشد.

 

قسم خوردن

به کار بردن کلمات احمقانه و زبان سوال برانگیز نه تنها عادت بدی است بلکه غیر حرفه ای بودن شما را نشان می دهد. با قسم خوردن نشان می دهید که نمی توانید آرامش داشته باشید.

 

نشان دادن رفتارهای عصبی

تکان دادن کلیدها، یا تکان دادن پاها، جویدن ناخن ها، خاراندن سر و… این ها حرکاتی عصبی هستند که تکرار می کنید بدون این که متوجه باشید. این رفتارها هم حواس دیگران را پرت می کند و هم شما را به فردی کسل کننده تبدیل می کند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bedunim.ir