رقابت عارف با لاریجانی در مجلس
محمدرضا عارف می‌گوید بطورکلی با علی لاریجانی تعامل وجود دارد ولی در مورد انتخاب رئیس مجلس دهم به نظر می‌رسد که در عین تعامل، باید در درون مجلس به رقابت پرداخت.

نظر عارف درباره رقابت بر سر کرسی ریاست

 منتخب اول تهران در گفت‌وگو با روزنامه «وقایع‌اتفاقیه» با تأکید بر اهمیت نشست روز گذشته لیست امید و همچنین دیدار منتخبان مجلس دهم با رئیس‌جمهور گفت: منتخبان مردم حضور و مشارکت خوبی در اولین جلسه فراکسیون امید داشتند. با وجود اینکه جلسه طولانی بود ولی رویکرد خوب و مثبتی بین حاضران دیده می‌شد.

وی همچنین اولویت اصلاح‌طلبان در مجلس دهم را تشکیل و انسجام فراکسیون امید دانست و گفت: بیش از هر چیز تحقق این امر مسأله منتخبان لیست امید در مجلس است. طبیعی است که وقتی فراکسیون تشکیل شود، اولویت اول آن نیز مدیریت مجلس است.

عارف همچنین اضافه کرد: باتوجه به حضور و استقبال منتخبان در این جلسه با اصلاح‌طلبان و همراهان آنها به یک انسجام واقعی رسیده‌ایم و وقتی به انسجام مدنظر برسیم، امیدواریم در جلسه بعد اساسنامه به تصویب برسد و ارکان فراکسیون مشخص شود و بعد درباره اولویت‌های بعدی صحبت خواهیم کرد.

بخت اصلی اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس دهم همچنین با تأکید بر اینکه هیچ جلسه‌ای برای تعیین ریاست مجلس با هیچ فردی نداشته است، افزود: درباره ریاست مجلس با آقای لاریجانی هیچ جلسه‌ای نداشته‌ام و صحبتی در این‌باره نیز نشده است.

عارف تأکید کرد: ریاست مجلس یک پُست است و اگر صحبت درباره تعامل با آقای لاریجانی است که این تعامل وجود دارد، اما درباره ریاست مجلس نمی‌دانم می‌شود نام تعامل را برای آن انتخاب کرد یا نه؟ ولی با توجه به فضایی که اکنون در آن قرار داریم، به نظرم باید صبر کنیم و در صحن علنی مجلس به رقابت با یکدیگر بپردازیم.

 

منبع: ایسنا