کادوی تولد یک میلیون دلاری قطر به کلینتون!
طبق اسناد ویکی‌لیکس از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون»، دولت قطر پیشنهاد پرداخت یک میلیون دلار به بنیاد «بیل کلینتون» به عنوان هدیه تولد را مطرح کرده است.

کادوی تولد یک میلیون دلاری هیلاری

ایمیل‌های افشا شده «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها نشان می‌دهد که دولت قطر پیشنهاد اعطای یک میلیون دلار به بنیاد خیریه «بیل کلینتون» را در سالروز تولد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مطرح کرده است.به نوشته روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» این ایمیل‌ها از حساب کاربری «جان پودستا» گرفته شده و پایگاه ویکی لیکس به تازگی آن‌ها را منتشر کرده است.

در یکی از این ایمیل‌ها، «عامی دعاسی» مدیر سیاست خارجی بنیاد کلینتون نوشته است: «(مقام قطری) می‌خواهد ملاقاتی پنج دقیقه‌ای با ویلیام جفرسون (بیل) کلینتون داشته باشد تا چک یک میلیون دلاری‌ای را که قطر برای تولد ویلیام جفرسون کلینتون در سال 2011 وعده داد بود را تقدیم کند.»

در این ایمیل که در سال 2012 به اعضای ارشد بنیاد کلینتون ارسال شده، از هزینه 20 میلیون دلاری قطر در هائیتی خبر داده و عنوان شده است که دوحه از پیشنهادات بنیاد کلینتون برای سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

پودستا اوایل هفته گفته بود که فکر می‌کند حساب کاربری او را مقامات اطلاعاتی روسیه هک کرده‌اند تا انتخابات را به نفع «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، منحرف کنند.

 

منبع: فارس