قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان
امامی امین گفت: آجیل شب یلدا بر اساس کیفیت بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان توزیع می شود که نسبت به گذشته کمی کاش داشته است

قیمت هر کیلو آجیل شب یلدا از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان/ سرمازدگی عامل افزایش قیمت پسته بود

« محمد امامی امین » در گفتگو  گفت: ستاد تنظیم بازار استان تهران هم تعزیرات را مکلف به بازرسی و نظارت بر قیمت های کالاها در شب بلدا کرده و هم با اتاق اصناف و اتحادیه در این زمینه جلساتی داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه  اکنون در سطح استان تهران هیچ مشکلی از لحاظ کالا نداریم بیان کرد: تماتم کالاهای مورد نیاز شب یلدا به وفور در بازار وجود دارد.

وی با بیان اینکه قیمت آجیل افزایش یافته بود ولی اکنون کاهش داشته است اظهار کرد: آجیل شب یلدا بر اساس کیفیت بین 60 تا 100 هزار تومان توزیع می شود که نسبت به گذشته کمی کاش داشته است.

امامی امین  با اشاره به قیمت بالای پسته تصریح کرد: قیمت پسته تا 300 هزار تومان هم افزایش یافت ، ولی در حال حاضر بین ۲۲۰ تا 240 هزار تومان بر اساس کیفیت توزیع می شود ، ما نیز اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادیم ، امیدواریم شب یلدا مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران افزود: قرار است با تشکیل مجدد جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران، نظارت و بازرسی خود بر قیمت ها را افزایش دهیم تا مانع از تغییر و افزایش قیمت ها توسط سودجویان در این میان باشیم.

وی با بیان اینکه سرمازدگی موجب کاهش تولید محصولات پسته شد گفت: با توجه به این که ایران سهمی در بازار صادرات پسته در دنیا دارد  لذا اگر بخواهیم از سهم خود در بازار جهانی کوتاه بیاییم ، کشورهایی مانند مانند آمریکا که خود در حال تولید پسته است ،جایگاه ما در عرصه بین المللی را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه باز پس گیری بازار در عرصه بین المللی بسیار سخت و نیازمند مدت زمان طولانی است اذعان کرد:لذا به همین دلیل مجبور به اختصاص بخش زیادی از سهم داخلی پسته به بازار خارجی  شدیم.

امامی امین با بیان اینکه ما نمی توانیم سهم خود در بازار خارجی را تغییر دهیم گفت: به هر حال مشکل سرما زدگی تولید پسته ، موجب کاهش  این محصول در بازار داخلی شد که در تغییر و افزایش قیمت ها هم بی تاثیر نبوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه با کاهش قیمت دلار قیمت پسته هم کاهش خواهد یافت اظهار کرد:  اتحادیه صنف بار فروشان با نظارت و کنترل دقیق قیمت ها ی شب یلدا در حال وارد کردن محصولات جدید از استان های کرمان و جیروفت به استان تهران هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: shabestan.ir