روحانی نمی‌خواهد ظریف برود
روحانی هم نمی‌خواهد ظریف برود. البته خیلی‌ها به علت دشمنی با ظریف دل‌شان می‌خواهد او از کابینه برود اما استحکام ماندگاری ظریف در دولت از روحانی بیشتر است چون ۲ سال دیگر دوره ریاست‌جمهوری روحانی تمام می‌شود اما احتمال آن که رئیس‌جمهور آینده از ظریف برای همکاری دعوت کند، خیلی زیاد است

روحانی نمی‌خواهد ظریف برود

کابینه امروز حسن روحانی با کابینه سال ۹۲ او خیلی تفاوت کرده است. برخی معتقدند که چهره‌های شاخص برای خروج از دولت لحظه‌شماری می‌کنند اما این وضعیت منحصر به دوره ریاست‌جمهوری روحانی است یا آن که دولت‌های گذشته نیز چنین وضعیتی را تجربه کردند؟

محمد غرضی درباره علت تمایل وزرای شاخص برای استعفا از دولت به نامه‌نیوز گفت: آقای ربیعی استیضاح شد. آقای آخوندی قصد استعفا نداشت اما برکنارش کردند. آقای قاضی‌زاده هاشمی نیز که استعفا کرد، من را یاد زمانی می‌اندازد که در دولت بودم. ما چنین کسانی را وزیر قاتل پول می‌نامیدیم. این افراد وقتی دولت دلار و ریال دارد وزیر هستند اما وقتی کفگیر به ته دیگ می‌خورد، صحنه را ترک می‌کنند.

وی درباره استعفای شهیدی، رئیس بنیاد شهید یادآور شد: او از اول هم از عهده این کار برنمی‌آمد و کسی هم حرفش را گوش نمی‌کند اما چون با آقای روحانی رفیق بود، چنین مسئولیتی را عهده‌دار شد. البته خیلی هم موارد طلبکاری از بنیاد شهید مطرح می‌شود و آقای شهیدی هم دستش به جایی بند نیست.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ درباره شایعات استعفای ظریف اظهار کرد: روحانی هم نمی‌خواهد ظریف برود. البته خیلی‌ها به علت دشمنی با ظریف دل‌شان می‌خواهد او از کابینه برود اما استحکام ماندگاری ظریف در دولت از روحانی بیشتر است چون ۲ سال دیگر دوره ریاست‌جمهوری روحانی تمام می‌شود اما احتمال آن که رئیس جمهور آینده از ظریف برای همکاری دعوت کند، خیلی زیاد است.

وی درباره چرایی خروج ژنرال‌ها از دولت حسن روحانی ادامه داد: این وضعیت منحصر به دولت روحانی نیست. دولت‌های موسوی، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد هم چنین دورانی را تجربه کردند. وزرایی که اول دوره یک رئیس‌جمهور وارد کابینه شدند اکثرا وسط کار رفتند یا کنار گذاشته شدند. وقوع این حالت در دوره احمدی‌نژاد از همه دوران‌ها بدتر بود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: معمولا در دولت اول افراد بدون شناخت از یکدیگر کنار هم قرار می‌گیرند اما بعد از مدتی که با هم کار می‌کنند، انتظاراتشان برآورده نمی‌شود. بنابراین کم‌کم به اختلاف می‌خورند و از هم فاصله می‌گیرند. مثلا بهزاد نبوی که دوست جون جونی با میرحسین موسوی بود یکدفعه میرحسین با او به هم زد و فاصله بین‌شان افتاد.»


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etedaal.ir