قوز کردن برای شما فایده دارد!
حتما شما هم از کودکی تا حالا، بارها به دلیل قوز کردن مورد انتقاد قرار گرفته‌اید اما ممکن است قوز کردن گاهی برایتان مفید باشد

چرا قوز کردن می‌تواند برایتان مفید باشد؟

«صاف بنشینید، قوز نکنید.» این جمله‌ها را حتما شما هم شنیده‌اید. در بعضی موارد حتی والدین برای این که فرزندشان قوز کردن را ترک کند، یک کتاب را روی سرش قرار می‌دهند.

یکی دیگر از راه‌هایی که برای صاف نشستن استفاده می‌شود این است که به فرد می‌گویند تصور کن شانه‌هایت با طناب از پشت کشیده می‌شود.

تقریبا بیشتر منابع علمی عقیده دارند که چه هنگام کار با کامپیوتر چه زمان تماشای تلوزیون، قوز کردن می‌تواند سلامت بدن را دچار اختلال کرده و شکل بدن را تا آخر عمر تغییر بدهد.

با این حال برخی مطالعات نشان می‌دهد که قوز کردن آنقدرها هم بد نیست و در واقع می‌تواند به سلامت و حفظ شکل ستون فقرات کمک کند.

تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت نشان می‌دهد که نشستن طولانی مدت در حالی که سعی می‌کنید ستون فقراتتان را صاف نگهدارید و شانه‌هایتان را عقب بدهید می‌تواند به مهره‌ها و نخاع فشار بیاورد. در مقابل گاهی قوز کردن می‌تواند کمک کند که ماهیچه‌های پشت و ستون فقرات کمی استراحت کند.

در یکی از مقاله‌هایی که در این خصوص چاپ شد، قوز کردن به افزایش مایع بین مهره‌های ستون فقرات  کمک کرده و تا حدودی از خشکی مهره‌ها کم می‌کند.

علاوه براین در مواردی که فرد مجبور است چند ساعت بنشیند، گاهی قوز کردن می‌تواند به ماهیچه‌های پشت استراحت بدهد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir