رد مال و حبس سهم سعید مرتضوی شد
قاضی پرونده سعید مرتضوی گفت: مرتضوی از اتهام معاونت در قتل و ارائه گزارش خلاف واقع تبرئه و در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی به رد مال و حبس محکوم شد.

حکم سعید مرتضوی اعلام شد

محمدرضا محمدی‌کشکولی قاضی پرونده سعید مرتضوی که رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شکایت سازمان تأمین اجتماعی و موضوع کهریزک را به‌عهده دارد اظهار داشت: سعید مرتضوی در رابطه با شکایت سازمان تأمین اجتماعی، به رد مال و حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع در پرونده کهریزک، مرتضوی تبرئه شده است.

رئیس شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران درباره اینکه آیا بخش بعدی پرونده تأمین اجتماعی به شعبه ارجاع شده است یا خیر، گفت: فعلاً در این زمینه موضوعی مطرح نبوده و هنوز معلوم نیست به این شعبه ارجاع بشود یا به شعبه دیگری برود.به‌گفته محمدی‌کشکولی، حکم صادره ابتدای هفته آینده به طرفین پرونده ابلاغ می‌شود.

 

وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی:

وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی گفت که در رابطه با شکایت این سازمان از سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران به یک سال حبس محکوم شده است.

مجتبی نظری ، با اشاره به ابلاغ حکم شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران درباره سعید مرتضوی، اظهار کرد: بر اساس حکم صادره، ایشان به رد وجوه دریافتی و یک سال حبس محکوم شده است که البته شش ماه از آن تعلیقی است ولی 6 ماه دیگر آن ان‌شاءلله اجرا می‌شود.

وی درباره میزان مالی که مرتضوی به رد آن محکوم شده است، گفت: این مبلغ برای هر ماه حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان است. البته ما تقاضا کرده بودیم که نسبت به 11 ماه حکم صادر شود ولی ظاهرا دادگاه فقط نسبت به 6 ماه پایانی که ایشان سرپرست بودند، حکم صادر کرده است.

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: به هر حال مهم این است که ایشان به حبس محکوم شدند و این برای دموکراسی، حکومت قانون و نفع مردم وسیله خیری باشد.

منبع: تسنیم/ ایسنا