کمپین خرید خودروی صفر ممنوع،جواب داد؟!
 وزیر صنعت، معدن و تجارت بالاخره در مقابل کمپین خرید خودرو صفر ممنوع، راضی به صدور دستور تحول در صنعت خودرو شد.

دستور نعمت‌زاده به خودروسازان برای تحول و بهبود کیفیت صادر شد

وزیر صنعت دولت یازدهم پس از کش و قوس‌های فراوان با صدور دستوری که امروز توسط سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو قرائت شد، به خودروسازان دستور داد تا برای بهبود کیفیت و تحول جدی در صنعت خودرو اقدام کنند. به نظر می‌رسد، مردم حالا منتظر تمکین خودروسازان به این دستور هستند. اکنون خودروسازان در برابر آزمونی سخت قرار گرفته و درصورت عدم تدبیر مسئله قیمت و کیفیت خودروی ملی، هم زمان دربرابر دولت و مردم قرار خواهند گرفت. انتشار خبر کاهش ظرفیت تولید خودرو و تمدید تعطیلات تابستانی در ایران خودرو و فروش نرفتن ۳۰ هزار خودرو سایپا در چند وقت اخیر موجی از رضایت در بین مردم را به دنبال داشت.

با بالا گرفتن انتقادات و جبهه گیری مردم در برابر خودروسازان داخلی امروز خبری منتشر شد که نشان دهنده عقب نشینی دولت در برابر خواسته مردم بود.

بر همین اساس وزیر صنعت دستور تشکیل ستاد ویژه تحول و بهبود کیفیت در صنعت خودرو را با مشارکت کلیه ذینفعان این صنعت داد و معاونت امور صنایع این وزارتخانه را مسئول پیگیری وظایف محوله در این رابطه کرد.

ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با اشاره به برگزاری سی و سومین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو با حضور تمامی اعضا به اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه پرداخت.

به گفته قربانی ،‌نعمت زاده در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه بر ضرورت مشتری مداری و جلب رضایت مشتری از نظر تولید محصولات و خودروهای با کیفیت بالا تاکید کرد و گفت: ما حق تحویل خودروی معیوب به مشتری را نداریم و در این رابطه باید پایش کیفیت به صورت ماهانه صورت بگیرد تا بتوانیم کنترل دقیقی بر محصولات تولیدی داشته باشیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین تاکیدکرد: ما نباید عیب خود را مخفی کنیم، چرا که وقتی اشکالات را مطرح و صادقانه با مشتریان برخورد می کنیم قطعا پاسخ درست دریافت خواهیم کرد.وی ادامه داد: در مقابل خطاهایی که خودروسازان مرتکب می شوند باید طبق دستورالعمل و قوانین مصوب هزینه آن را به مشتری پرداخت کنند.

منبع: میزان