به اشک های بابک زنجانی در دادگاه توجه نکنید
عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی در مجلس، اشک ریختن بابک زنجانی در دادگاه را حاشیه هایی دانست که نباید به آن توجه کرد.

اشک های بابک زنجانی بند نمی آید

عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی در مجلس، اشک ریختن بابک زنجانی در دادگاه را حاشیه هایی دانست که نباید به آن توجه کرد.سیدحسین دهدشتی درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و گریه کردن وی در جلسه اخیر دادگاه،خاطرنشان کرد: شناختی که از وی داریم نشان می دهد که او بازیگر خوبی است.وی افزود: زنجانی پنج، شش ماه اول نیز ادعاهای واهی داشت که با واقعیت فاصله زیادی داشت و او هر بار به نوعی بازی در می آورد.

دهدشتی ادامه داد: این متهم نفتی یک بار از سیستم قضایی، طلبکار می شود یک بار اشک می ریزد، در حالیکه من معتقدم این ها حاشیه هایی است که نباید زیاد به آن ها پرداخته شود. چرا که در این صورت اصل موضوع به فراموشی سپرده خواهد شد.

وی افزود: بابک زنجانی یک بار می گفت که من پولم را میان مردم تقسیم می کنم و  همیشه می خواهد به حاشیه رود که اصل تخلف، شفاف و  روشن نشود و کسانی که با او تبانی کرده اند مشخص نشوند.

 وی ادامه داد: در یکی دو جلسه آینده که جلسه غیر علنی است، به نظر می رسد که همه بهانه ها از زنجانی گرفته خواهد شد.چون او هر حرفی داشت، در این 20 جلسه دادگاه زد و دیگر چیزی ندارد که بخواهد فیلم بازی کند. لذا در این جلسات غیر علنی امیدواریم که وقت دادگاه را دوباره تلف نکند و مسائل پشت پرده را بیان کند. قاضی هم باید هر چه زودتر پرونده را جمع کند. چرا که قطعا اطلاعات برای تصمیم گیری و صدور حکم کافی است.

دهدشتی خاطرنشان کرد: زنجانی هم خودش به این نکته رسیده است که قضیه جدی است و حالا باید حرف های ناگفته خود را بزند. چون در این مدت طرز رفتارش به گونه ای بود که خیلی امید داشت حمایت بشود. اما الان به گونه ای شده است که هم افکار عمومی انتظار برخورد جدی و تعیین تکلیف نهایی را از قوه قضائیه دارند و هم و این پرونده برای مجلس، سیستم قضایی و مجموعه نظام حیثیتی شده است. مردم نگاه می کنند تا ببینند با این قضیه چگونه رفتار خواهد شد.

نماینده مردم آبادان همچنین در پاسخ به سئوالی درباره طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: کلیات قضیه بسیار خوب است، ضمن اینکه ما در بحث قانون گذاری زیاد مشکل نداریم، بلکه مشکل در اجرای قانون است.

وی افزود: به عنوان نمونه، مجلس هشتم قانون انتشار دسترسی آزاد به اطلاعات را مصوب کرد که قانون بسیار خوبی بود، ولی وقتی که در مرحله اجرا متوقف می شود، عملا کارایی ندارد و ضمانت اجرایی آن هم بخش قضایی است.

 دهدشتی خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه شاهدیم که در مسائل مختلف در هرجایی اظهارنظرهای مختلفی می شود اما هیچ ضمانت اجرایی در صحت و سقم آن وجود ندارد. بعضی از مسئولان در هر جایگاه و رده ای که قرار دارند، اظهارنظرهایی درباره افراد می کنند که اگر صحت و سند دارد که باید در محاکم قضایی تعیین تکلیف شود و اگر هم صحت ندارد و صرفا تهمت است، به همان نسبت باید با فرد اتهام زننده برخورد قانونی شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه سیستم قضایی در بعضی از موارد دیر و کند اقدام می کند در حالیکه اگر سیستم قضایی ما سیستمی مستقل، کارآمد و مقتدر باشد، قطعا بسیاری از این مسائل حل خواهد شد.

 

منبع: خبرآنلاین