آیا برجام به بابک زنجانی کمک میکند؟
بابک زنجانی پرداخت پول ها را به باز شدن سوئیفت مشروط کرده بود/دادگاه با تقاضای مهلت یک ماهه بابک زنجانی برای بازگرداندن پول بیت المال موافقت کرد.

جزئیاتی از آخرین مهلت تعیین شده برای متهم

دو روز بعد از اجرای برجام شاهد اتفاق تازه در پرونده متهمی هستیم که به عنوان بزرگترین سوءاستفاده کننده دوره تحریم نام گرفته است بابک زنجانی که در دولت سابق به عنوان فردی که تحریم ها را دور زد به عنوان قهرمان ملی نام گرفت. اکنون بعد از چندین جلسه محاکمه و در حالی که افکار عمومی تصور نوعی بن بست را در پرونده این متهم پیدا می کردند یک منبع آگاه قضایی گفت: دادگاه با تقاضای مهلت یک ماهه بابک زنجانی برای بازگرداندن پول بیت المال موافقت کرد.

این منبع آگاه قضایی از موافقت دادگاه با تقاضای یک ماهه بابک زنجانی برای بازگردادن پول بیت المال خبر داد و گفت: پس از رفع تحریم ها و بازشدن سوئیفت، دادگاه به منظور از بین بردن هر گونه بهانه جویی از تاریخ 29 دی ماه به مدت یک ماه به بابک زنجانی فرصت داد تا برای بازگرداندن پول بیت المال اقدام کند.

کوهپایه زاده تائید کرد

همچنین رسول کوهپایه زاده نیز از موافقت دادگاه با تقاضای استمهال موکلش خبر داد و مدعی شد: بر این اساس موکل من یک ماه دیگر برای بازگرداندن پول از دادگاه وقت گرفت.وکیل متهم نفتی ادامه داد: در جلسه ای که 26 دی ماه در محضر دادگاه داشتیم به بررسی عملکرد یک ماهه موکلم پرداخته شد و موکلم گزارش روزانه‌ای از اقداماتی که برای پرداخت بدهی انجام داده ارائه کرد.  کوهپایه زاده مدعی شد: در این جلسه بانک مرکزی موظف شد شماره حساب مشخصی را در یک کشوری و با نام و اعلام آمادگی آن بانک برای دریافت مبالغ اعلام کند.

وکیل متهم نفتی تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان بانک مرکزی انجام این کار زمانبر خواهد بود و از آنجایی که فردا مهلت بابک زنجانی به اتمام می رسد دادگاه با لایحه بنده مبنی بر تمدید مهلت استمهال موافقت کرد.کوهپایه زاده در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از دادگاه این بود که این فرصت یک ماهه از زمان اعلام بانک مرکزی لحاظ شود؛ یعنی بانک مرکزی کار خود را انجام دهد و زمانیکه تکلیف خود را انجام داد موکلم فرصت یک ماهه‌ای برای بازگرداندن پول داشته باشد.

منبع: ایران آنلاین