قیمت باورنکردنی فرش امضا دار محتشم با قدمت 150 سال
حراج تخصصی فرش توسط خانه حراج با فروش 23 میلیارد و 211 میلیون تومان به کار خود پایان داد.

فرش امضا دار محتشم 8.5 میلیارد تومان به فروش رفت

دومين دوره حراج تخصصی فرش در ايران، روز گذشته (جمعه)، در خانه همایش با حضور جمعی از مدعوین و علاقه مندان برگزار شد . در اين مراسم فرش‌های نفیس و مجموعه‌ای از آثار هنری فرش ایران به فروش گذاشته شد. در میان تمام آثار نفیس این مجموعه که از گوشه و کنارایران و جهان جمع آوری شده بود، فرش "محتشم امضادار"، با قدمت 150 سال، اثر بدیع هنر کاشان، با قیمت پایه 4 میلیارد تومان به حراج گذاشته شد. این یکی از هفت اثر‎ محتشم امضادار جهان است که با استقبال زیادی روبرو شد و با قیمت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش رفت.

فرش "هریس تمام ابریشم دورو"، با قدمت بیش از 200 سال از دیگر آثار نفیس این مجموعه بود که از كلكسیون شخصی با قیمت پایه یک‌ میلیارد و 900 میلیون تومان به حراج گذاشته شد و در نهایت با قیمت  5 میلیارد تومان فروخته شد.

همچنین فرش "تمام ابریشم نقشه سروی"، با قدمت بیش از 200 سال، اثر هنرمندان کرمان ، با قیمت پایه یک میلیارد و 500 میلیون تومان به حراج گذاشته شد و دو میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش رفت.

در این حراج فرش‌هایی از هنرمندان معاصر تبریز، قم و اصفهان نیز با قیمت‌های کمتر از یک میلیارد تومان بفروش رسید. در نهایت و پس از معرفی 60 اثر بدیع هنر فرش ایران مجموعه تخصصی حراج فرش با فروش 23 میلیارد و 211 میلیون تومان به پایان رسید.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir