سود سهام عدالت به حساب کدامیک از مشمولین فعلا واریز نمی شود
سازمان خصوصی سازی در باره مرحله اول واریز سود سهام عدالت و عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

اطلاعیه واریز مرحله اول سود سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی، در باره مرحله اول واریز سود سهام عدالت و عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

سازمان خصوصی‌سازی، با صدور اطلاعیه شماره 9 خود در تاریخ 1396.10.19، اعلام کرد: نظر به اتمام دوره ده ساله تسویه اقساط سهام عدالت و بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی که مطابق آن سازمان خصوصی سازی موظف شده تا زمان آزادسازی سهام عدالت، سود سهام را از شرکت های سرمایه پذیر وصول و به تناسب میزان سهام هر مشمول، نسبت به واریز آن به حساب مشمولان اقدام کند، به اطلاع تمامی مشمولین قطعی سهام عدالت که شماره شبا بانکی آنان تاکنون به تایید سامانه سهام عدالت رسیده می رساند، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد، واریز مرحله اول سود عملکرد سال مالی 1395 شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت را از 1396.10.19 به حساب مشمولین آغاز کند و امکان برداشت آن از طریق بانک عامل که مشمولین شبا بانکی مربوط به خود را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، فراهم است.

بر اساس مفاد این اطلاعیه، واریز سود سهام عدالت متناسب با مبلغ سهامداری هر نفر، به حساب شخص مشمول واریز می شود. لذا هر یک از مشمولان که تا 1396.05.31، در قید حیات بوده و شماره شبا بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به تایید نهایی رسانیده و اکنون حساب بانکی آنان مسدود یا دچار مشکل نیست، از سود نقدی این مرحله برخوردار می‌شوند.

بدیهی است، مشمولین در قید حیات که تاکنون شماره شبا بانکی خود را به تایید سامانه سهام عدالت نرسانده‌اند، در این مرحله واریز سود ندارند و سود متعلق به آنان در مراحل بعد به طور یک جا پرداخت خواهد شد. این مشمولان مکلفند برای بهره‌مندی از سود سهام در مراحل آتی، نسبت به درج شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اقدام کنند.

سود واریزی این مرحله در خانوارهای تا پنج نفر در زمان ثبت نام، به ازای هر مشمول با مبلغ سهام یک میلیون تومان، معادل پنجاه (50) هزار تومان در نظر گرفته شده و مابقی طلب سود این افراد نیز پس از وصول از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت به تدریج و طی یک یا دو مرحله دیگر به حساب آنان واریز خواهد شد، ضمن آنکه افراد با مبلغ سهامداری کمتر از یک میلیون تومان به تناسب مبلغ سهامداری خود از سود بهره‌مند می‌شوند.

سازمان خصوصی سازی متذکر می شود، مشمولان سهام عدالت و سایر مردم عزیز همچنان هوشیاری کافی داشته و صرفا به اخبار و اطلاع رسانی این سازمان که از طریق رسانه ملی، جراید کثیرالانتشار و یا سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir، اعلام می شود، توجه نمایند و به سایر اخبار یا اطلاعات که ممکن است با هدف سودجویی برخی افراد از آنان یا فریب این عزیزان و دسترسی به اطلاعات و حساب های بانکی آنان باشد، به هیچ عنوان توجه نکنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com