اعتصاب و تحصن کامیون‌داران امروز هم ادامه یافت
در چند روز اخیر شاهد اعتراض و اعتصاب کامیون‌داران در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور نسبت به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» بودیم.

ممانعت رانندگان معترض از تردد کامیون‌داران

در چند روز اخیر شاهد اعتراض و اعتصاب کامیون‌داران در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور نسبت به «گران شدن عوارض و لوازم یدکی» در عین «ثابت ماندن کرایه بار» بودیم.

این اعتراضات در برخی شهرها سبب شد تا شاهد صف‌های طولانی معترضین باشیم در کاشمر هم تجمعاتی در برخی نقاط شهر به وقوع پیوست که با حضور نیروی انتظامی و نمایندگانی از فرمانداری معترضین متفرق شدند.

رانندگان که علت این اقدام خود را ثابت بودن نرخ کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودروها بیان کرده‌اند مجدد امروز اقدام به اعتراض و تحصن کردند که از این افراد خواسته شد برای پیگیری مشکلات به فرمانداری مراجعه کنند.

در همین خصوص یکی از کامیونداران کاشمری که به سمت خاش در حرکت بود اما به دلیل جلوگیری از تردد و ادامه مسیر وی توسط رانندگان معترض از خضری، دشت پیاز مجبور به برگشت می‌شود  گفت: متاسفانه در بسیاری از مسیرها رانندگان معترض جلوی کامیونداران را می‌گیرند و اجازه تردد نمی‌دهند.

م-س با اشاره به اینکه اگر اصرار بر ادامه مسیر داشته باشیم با سنگ اقدام به شکستن شیشه کامیون‌ها و ضرب و شتم می‌کنند، افزود: اعتراض کامیونداران به خاطر ثابت ماندن کرایه‌ها است.

وی با اعلام اینکه در خضری، دهدشت، اسلام آباد، قاین و بیرجند و بسیاری شهرهای دیگر از تردد کامیونداران تا زمانی که کرایه‌ها افزایش پیدا نکند جلوگیری می‌کنند، گفت: در پی این مشکلات در سه روز گذشته هم رانندگان کاشمری اعتراضاتی را داشته‌اند.

این کامیوندار کاشمری با اشاره به اینکه در هر روز که اعتراض کرده بودند توسط نیروی انتظامی متفرق شدند و کسی به مشکلات ما گوش نکرد، بیان کرد: متاسفانه از زمانی که سندیکای کامیونداران در کاشمر منحل شد هیچ کس به فکر رفع مشکلات کامیونداران نیست.

وی با بیان اینکه اکنون کاشمر، خلیل آباد و بردسکن فاقد سندیکا و مسئول اتحادیه هستند، عنوان کرد: به رغم اینکه 35 تا 40 درصد قیمت لوازم افزایش یافته اما در 6 سال گذشته نرخ کرایه‌ها هیچ تغییری نداشته است.

م-س از افزایش 750 هزار تومانی قیمت لاستیک از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در تمامی کشور اعتراضاتی نسبت به افزایش نیافتن نرخ کرایه‎ها شده است حال آن که لاستیکی که به قیمت دو میلیون تومان خریداری می‎شد از ابتدای امسال به قیمت دو میلیون و 750 هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کرایه‎ها افزایش یابد بسیاری از مشکلات کامیونداران رفع خواهد شد، افزود: در سال 92 با گازوئیل قیمت هر لیتر 150 تومان تا ایرانشهر با 900 هزار تومان می‎رفتیم اما اکنون که قیمت گازوئیل به 300 تومان رسیده بازهم قیمت کرایه بار تا ایرانشهر همان 900 هزار تومان است، البته استان نسبت به نرخ کرایه ها تصمیم گیری می کند.

در ادامه یکی دیگر از رانندگان کامیون با انتقاد از وضعیت فعلی کرایه‌های کامیونداران گفت: به رغم اینکه برای رفع مشکلات چندین بار به فرمانداری مراجعه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای نداشته است.

در ادامه یکی از رانندگان که به نمایندگی از دیگر کامیونداران به همراه چند نفر ار رانندگان برای بررسی مشکلات در محل فرمانداری حضور یافته بود، گفت: در این جلسه معاون فرماندار و چند نفر از مسئولان و نمایندگان اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.

ج-غ با اشاره به اینکه در این جلسه موضوعاتی در خصوص کم بودن گازوئیل، گران بودن لوازم و لاستیک و کمیسیون‌های بسیار باربری‌ها، کرایه‌های پائین و به خصوص فعالیت بیشتر کامیون‌های غیر بومی در این شهر مطرح شد، افزود: در این جلسه معاونت عمرانی فرمانداری خواستند تا رانندگان نسبت به تشکیل انجمن صنفی اقدام و مسئولان هم موضوع سندیکا را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان در این جلسه قول باز شدن سندیکای رانندگان کاشمر را دادند، بیان کرد: هنوز نمی‌دانیم تا چه اندازه مسئولان به قول خود عمل خواهند کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir