خبرخوش مجلس برای مرزنشینان
نماینده مردم ماکو در مجلس از تقدیم طرح ۲ فوریتی کاهش عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان به هیئت رئیسه خبر داد.

مرزنشینان در طول تاریخ با مردم و خویشاوندان خود در آن سوی مرز‌ها رفت و آمد داشته‌اند

عین اللّه شریف‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش عوارض خروج از کشور مرزنشینان را با مشکلات زیادی مواجه کرده، گفت: امروز اگر یک خانواده 4 نفره مرزنشین برای دیدار عیدانه با اقوام خود بخواهد به آن سوی مرز سفر کند، باید بیش از یک میلیون تومان عوارض بپردازد.

وی با بیان اینکه مرزنشینان در طول تاریخ همواره با مردم و خویشاوندان خود در آن سوی مرز‌ها رفت و آمد داشته‌اند، افزود: پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال جاری و تصویب آن از سوی مجلس باعث ایجاد چالش و مشکل در معیشت مردم مرزنشین شده است.

نماینده مردم ماکو در مجلس با تاکید بر اینکه نمایندگان استان‌های مرزنشین خواستار ورود مجلس به موضوع عوارض خروج از کشور هستند، گفت: بیش از 50 تن از نمایندگان طرحی را مبنی بر کاهش عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تدوین و با قید دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح این طرح عنوان کرد: تقاضای طراحان این طرح این است که عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان که پیش از این در تعاونی مرزنشینان شناسایی شده و دارای کارت مرزنشینی هستند، به مبلغ سال 96 بازگردد.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : tasnimnews.com