آمریکا کشور قدرتمندی است و نباید آنرا نادیده گرفت
وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که آمریکا کشور قدرتمندی است و نباید آنرا نادیده گرفت، گفت: برجام می‌تواند ضامن امنیت جهانی بوده و تعاملات اقتصادی کشور را تسهیل کند.

برجام می‌تواند تعاملات اقتصادی کشور را تسهیل کند

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی با اشاره به خروج آمریکا از برجام،‌ اظهار کرد:‌ خروج آمریکا از برجام به عنوان کشوری قدرتمند تلاطم‌هایی را در دنیا به وجود می‌آورد و  این اقدام نمی‌تواند مورد چشم‌پوشی قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که برجام می‌تواند ضامن امنیت جهانی بوده و تعاملات اقتصادی کشور را تسهیل کند به برگزاری نمایشگاه بین المللی ریلی اشاره کرد و افزود: حدود 90 شرکت خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و این نشان می‌دهد که ایران با دنیا تعامل دارد.

وی با بیان این‌که ایران کشوری است که بر اساس قانون اسلام و قانون اساسی به تعهدات خود در برجام پایبند است، تصریح کرد: توسعه ریلی در ایران بیش از یک ابلاغ و به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفه است. با وجود تنگناهای مالی شاهد این توسعه به‌طور هم‌زمان در بخش‌های مختلف ریلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی 47 میلوین تن بار از طریق راه‌آهن در سال 96 از پیگیری اتصال چشمه‌های بار به شبکه ریلی خبر داد و گفت: بر این اساس 300 کیلومتر در قالب قطعات 2 تا 20 کیلومتری در حال اجراست که در نهایت باعث تغییر رفتار حمل‌ونقل می‌شود.

آخوندی با یادآوری این‌که سالانه 1.7 میلیارد سفر در حومه شهرها انجام می‌شود، اظهار کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای نیازمند تغییر رفتار شهروندان است، یعنی آن‌ها باید برای سفر ریل را انتخاب اول قرار دهند که لازم است  نظام شهرسازی باید تغییر کند و مبتنی بر ریل باشد.

وی از اجرای طرح‌های مختلف برای توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای خبر داد و با اشاره به این‌که منابع مالی پروژه‌ها از طریق کشورهایی مانند چین و روسیه تامین می‌شود، افزود:‌ در نمایشگاه امسال قرارداد تامین منابع مالی بین بازار سرمایه و بخش خصوصی به مبلغ 105 میلیارد تومان امضا می‌شود، ضمن این‌که از چند پروژه در حوزه استارت آپ‌ها رونمایی خواهد شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com