موافقت دولت با استمهال وام کشاورزان آسیب دیده
 استاندار همدان گفت: با تلاش وزیر کار، اشتغال اکنون روند خوبی دارد و به اصطلاح روی غلتک افتاده است اما شرایط کشور می‌طلبد که همه توانمان را برای اشتغال بگذاریم.

دولت با استمهال وام‌ کشاورزان آسیب‌دیده برای دو سال موافقت کرد

علی ربیعی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) که به منظور شرکت در جلسه شورای اشتغال استان‌های همدان و قزوین عازم این استان‌ها شده است، با حضور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان گفت: ۶۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: ۳ هزار میلیارد تومان عقد قرارداد توسط بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی انجام شده است.

ثبات به بازار بازخواهد گشت و ما قطعا با برنامه‌های اشتغال، حفاظت از زندگی مردم و کاهش فقر مطلق، از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت با استمهال وام‌های کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی و حوادث به مدت دو سال موافقت کرده است.

وی با بیان این مطلب که به رییس‌جمهور هم گفته‌ام که ۳ رتبه اول تسهیلات اشتغال کشور متعلق به استان همدان است که با تلاش استاندار همدان این مهم محقق شده است، گفت: بار چندم است که به استان همدان می‌آیم و خوشحالم که اعلام کنم در دولت دوازدهم بیش از ۲۲ هزار کیلومتر زمینی به استان‌های مختلف رفته‌ام.

وزیر کار اشاره‌ای هم به فعالیت‌های سازمان بهزیستی کرده و گفت: بهزیستی در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به روز تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی امروز هیچ کمکی از دولت نمی‌گیرد و بودجه بالایی را تجربه می‌کند.

او با بیان این مطلب که؛ تحریم، زندگی اجتماعی مردم را با هدف شوراندن مردم علیه دولت هدف قرار گرفته است، گفت: باید ارتباط خود را با بدنه اجتماعی افزایش دهیم و اعتماد و سرمایه اجتماعی را برگردانیم.

وی در پایان متذکر شد: با تلاش‌های صورت گرفته سرانجام مشکل بیمه‌ای راننده‌های کامیون حل و فصل شد.

سلمان خدادادی (رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) که در سفر امروز علی ربیعی به همدان و قزوین او را همراهی می‌کرد، در سخنانی گفت: تسهیلات اشتغالزایی برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال بسیار موثر است.

وی افزود: ما وقتی عملکرد استانداران را در مجلس بررسی کردیم؛ متوجه شدیم استان همدان موفق شده رتبه خوبی در این زمینه کسب کند و استاندار همدان نیز از استانداران موفق کشور است.

خدادادی با بیان این مطلب که؛ ما هر چه داریم از مردم داریم و باید رضایت آنها را به دست آوریم، یادآور شد: وزارت کار تمام تلاش خود را کرده تا با تسهیلات ارایه شده، اشتغال ایجاد شود و پول‌پاشی اتفاق نیفتد. مجلس نیز به دنبال همکاری با دولت درجهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم است.

محمدناصر نیکبخت (استاندار همدان) نیز در این نشست گفت: پنجشنبه گذشته اعلام کردم ادارات باید اوراق اسناد خزانه را جذب کنند و خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی و همکاری خزانه‌ی استان؛ دیشب به بنده اعلام شد که کل اسناد خزانه در مرحله اول جذب شده و این توفیق بزرگی برای استان است.

وی با بیان اینکه از عملکرد مجموعه وزارت کار در استان رضایت دارم چون به خوبی پیگیر اشتغال است، افزود: ۱۹۹۰۰ نفر اشتغال سهم ما در سال ۹۶ بود که از این میان تاکنون ۲۸۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار همدان اظهار داشت: پیگیر ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان هستیم. ما تنها استانی هستیم که از پساب فاضلاب برای نیروگاه استفاده کردیم و پس از آنکه ظرفیت تولید آن کامل شد، باقی پساب به منطقه جهان آباد منتقل خواهد شد.

نیکبخت با اشاره به اینکه حوزه درمان تامین اجتماعی در استان همدان خوب است اما حوزه سرمایه‌گذاری در استان عملکرد خوبی نداشته است، گفت: تلاش و همکاری نماینده رزن بدون حاشیه و درجهت خدمت به مردم بوده است و همه ما باید از بیانات مقام معظم رهبری در تایید و لزوم همکاری با دولت و پرهیز از سیاه‌نمایی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: با تلاش وزیر کار؛ اشتغال اکنون روند خوبی دارد و به اصطلاح روی غلتک افتاده است اما شرایط کشور می‌طلبد که همه توانمان را برای اشتغال بگذاریم.

وی گفت: کمیسیون اجتماعی به ضرورت‌های کشور کمک کند مثلا اگر با لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها موافقت می‌شد، بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

صبح امروز وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به منظور بررسی وضعیت اشتغال روستایی در استان‌های همدان و قزوین و همچنین بررسی و رفع موانع پیش روی اشتغال در این استان‌ها صبح امروز عازم سفر شد. در این سفر یک روزه، درمانگاه تامین اجتماعی رزن که در زمینی به مساحت ۴۹۸۰ متر مربع در سه طبقه و با هزینه ساخت قریب ۸ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه تجهیز ساخته شده است، افتتاح شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir