جایگزینی طیب نیا و همتی به جای نوبخت و سیف!
 ظاهراً با تصمیم اخیر رئیس جمهور، بناست ریاست سازمان برنامه و بودجه به علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد و ریاست کلی بانک مرکزی هم به عبدالناصر همتی واگذار شود.

طیب‎نیا و همتی امروز جای نوبخت و سیف می‎نشینند؟

در پی تصمیم رئیس جمهور برای تغییر اعضای تیم اقتصادی کابینه دوازدهم، بناست طی روزهای آینده روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه تغییر کنند.

طبق خبرهای رسیده با تصمیم رئیس جمهور، بنا شده عبدالناصر همتی جایگزین ولی الله سیف در بانک مرکزی شود.  عبدالناصر همتی پیش از این ریاست بیمه مرکزی را بر عهده داشت و اکنون به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین فعالیت می کند.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره صحت و سقم این خبر،‌ با تایید این گمانه زنی و تایید حضور خود بین گزینه های نهایی ریاست کلی بانک مرکزی تصریح کرد: هنوز این تصمیم از سوی رئیس جمهور نهایی نشده است.

یک مقام دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ درباره صدور حکم رئیس کل جدید بانک مرکزی اظهار داشت: رئیس کل شدن عبدالناصر همتی در دولت تقریبا نهایی شده است.

بناست در جلسه ی امروز هیات دولت، موضوع رئیس کل جدید بانک مرکزی مطرح شود و احتمالاً امروز ریاست کلی همتی نیز قطعی می شود.

سیف زمانی که ریاست بانک مرکزی را به‌عهده گرفت دلار در دامنه قیمتی 3 هزار تومان بود ولی الآن قیمت دلار در بازار قاچاق بیش از سه برابر افزایش یافته است.

 حکم رئیس‌کلی ولی‌الله سیف در 30 مرداد ماه 92 و در پنجاه و پنجمین جلسه مجمع عمومی عادی بانک مرکزی صادر شد و به امضاء رئیس جمهور رسید.

همچنین از دیگر تغییرات تیم اقتصادی باید به تغییر رئیس سازمان برنامه اشاره کرد؛ گزینه نهایی رئیس جمهوری برای این سمت، علی طیب نیا وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی است.

احتمالاً بزودی تصمیم های جدید رئیس جمهور عملی شده و احکام رئیس کل جدید بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه صادر خواهد شد.

گفتنی است، عزم رئیس جمهور برای تغییر تیم اقتصادی بعد از ناکارآمدی کابینه در سیاست گذاری های اقتصادی، جزم شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com