واکنش تند ربیعی به سوالی درخصوص شستا
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سؤالی در خصوص واردات گوشی توسط شرکت شستا واکنش تندی نشان داد.

شستا، سه شرکت بزرگ در حوزه مخابرات (رایتل، شمس تأمین و آی‌بی‌ام سابق) دارد

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سؤال که آیا درست است که گفته می‌شود یک شرکت زیرمجموعه شستا به اندازه ۴۰ شرکت گوشی تلفن همراه وارد کرده که باعث اختلال در بازار شده گفت: واردات این شرکت در صد بسیار کمی از گوشی‌های وارد شده بوده که متأسفانه در حال حاضر در این زمینه آمار دقیق ندارم.

همچنین این واردات مربوط به سال گذشته بوده و با نرخ آزاد محاسبه شده و متوسط قیمت فروش آن‌ها بسیار پایین بوده است. ضمن اینکه ۵۰ میلیون نفر از این شرکت سود می‌برند و شما هیچ شرکت دیگری را سراغ ندارید که ۵۰ میلیون نفر در آن ذی‌نفع باشند این شرکت سه شرکت بزرگ در حوزه مخابرات (رایتل، شمس تأمین و آی‌بی‌ام سابق) دارد یعنی محق‌ترین مجموعه برای واردات همین شرکت است که سود آن بین ۵۰ میلیون نفر تقسیم می‌شود.

ربیعی ادامه داد: آن کسی که ارزان می‌خرد و گران می‌فروشد باید محاکمه شود طرح این مسائل برای به فراموشی سپردن آن افراد است در واقع متخلفان اصلی فراموش می‌شوند و درباره چنین جایی که سود آن به توده‌های میلیونی می‌رسد ابهامات عجیبی مطرح می‌شود. شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شرکتی پیش‌رو، توسعه‌گر، سالم و در خدمت توسعه ملی است و مجموعه فعالیت‌های اقتصادی آن حتما در خدمت توده‌های مردم است. ضمن اینکه امروز نامه بانک مرکزی در این زمینه به مراجع قضایی ارسال شد و ثابت شد که قطعا از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هیچ استفاده‌ای نکرده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir