دختر وزیر سابق صنعت: محتکر دارو نیستم
دختر نعمت زاده وزیر پیشین صنعت درباره فعالیت های خود در صنعت دارو می گوید: من محتکر دارو نیستم

دفاع دختر وزیر دولت یازدهم از خود در برابر اتهام احتکار دارو

دختر نعمت زاده وزیر پیشین صنعت در گفتگو با روزنامه «شرق» درباره فعالیت های خود در صنعت دارو صحبت کرده است.

بخشی از گفتگو با وی را بخوانید:

- بر اساس خبرهای رسمی منتشرشده دو انبار متعلق به شما كشف شد كه مقداری دارو در آن احتكار شده بود و گفته شد بیشتر این دارو‌ها نیز تاریخ‌مصرفشان گذشته بود. این خبر صحت دارد؟ شما چه توضیحی درباره این موضوع دارید؟

یكی از شركت‌های ما شركت پخش و توزیع دارو است. این شركت انبار‌های متعددی دارد و طبق قانون شرکت‌های پخش می‌توانند تا هنگام توزیع، دارو را در انبار نگهداری كنند. یكی از انبار‌هایی كه شما درباره آن صحبت می‌كنید حاوی داروهای تاریخ‌مصرف‌گذشته‌ای است که ما از سایر انبارها جمع‌آوری کرده و فهرست آنها در نامه‌ای به اداره کل دارو برای امحا اطلاع داده شده بود.

طبق قوانین اداره دارو، داروهای تاریخ‌گذشته و ضایعات باید جدای از بقیه داروها قرار بگیرند و باید برای امحا ارسال شوند تا از بین بروند که مراحل خاص خودش را دارد. آدرس این انبار نیز پیش از این به اداره دارو اطلاع داده شده بود.

- یعنی شما پیش از این آدرس این دو انبار را به اداره دارو اطلاع داده بودید؟

بله و همه نامه‌های ارسالی به اداره دارو برای اعلام موجود است و تاریخ این مکاتبات قبل از پیگیری توسط سازمان تعزیرات بوده و قابل توجه اینکه کار شركت پخش، نگهداری دارو و توزیع آن است و دلیلی ندارد به دارویی كه در انبار شركت پخش وجود دارد گفته شود داروهای احتكارشده. نكته جالب اینجاست كه هرچه دارو را بیشتر نگه دارید و به تاریخ انقضا نزدیك شود، متقاضی آن كاهش پیدا می‌كند و سخت‌تر به فروش می‌رسد، به همین دلیل ارزش ندارد که دارو نگه داشته شود.

- اگر این‌طور است چرا اداره تعزیرات كشف این انبار‌ را با عنوان کشف انبار داروهای احتکارشده منتشر كرد؟

اداره تعزیرات موظف است به وظایف خودش عمل کند و شرکت ما نیز موظف است مدارک لازم برای پاسخ به اداره تعزیرات را برای آنها ارسال کند.

- ‌اعلام شد که ارزش ریالی داروهای کشف‌شده در آن انبار پنج تا شش میلیارد تومان بوده است. ارزش آن داروها همین‌قدر بود؟

خیر.

- ‌چرا این دارو‌ها تاریخ‌ مصرفشان گذشته بود؟

این کالاها ضایعات سه سال فعالیت شرکت بوده است. البته این مسئله به طور طبیعی برای تمامی شرکت‌ها و انبارهای دارویی و غذایی که کالاهای دارای تاریخ مصرف مشخص عرضه می‌کنند اتفاق می‌افتد.

- بر‌اساس اسناد، شركت شما در 18 اسفند 93 یعنی زمانی که پدرتان در دولت یازدهم وزیر بود، تأسیس شد. گفته می‌شود شما از این رابطه برای تأسیس شركت استفاده كردید.

همان‌طور كه به شما گفتم، من از سال 88 فعالیت خودم را شروع كردم و در این 10 سال چند شركت تأسیس كردیم كه یكی از آنها هم این بود. ما روند خودمان را داشتیم و این کارها ارتباطی با فعالیت‌های پدرم نداشت. ایشان هم كه كنار رفتند، باز ما شركت‌های دیگری را تأسیس كردیم.

- این درست است كه می‌گویند پدرتان در شرکت‌های دارویی‌تان سهام‌دار بود؟

یك دوره كوتاهی وقتی پدرم بازنشسته شده بود، از ایشان خواهش كردم در یكی از شركت‌ها به‌عنوان هیئت‌مدیره اسم‌شان را بگذارم. آن هم زمان خیلی كوتاهی بود و ایشان هیچ نفعی از این شركت نداشت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorghcom/news
منبع: sharghdaily.ir