6 اتهام اصلی «باقری درمنی» اعلام شد
قاضی صلواتی عناوین اتهامی متهم ردیف اول یکی از پرونده های فساد اقتصادی را بیان کرد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده به افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری متهم است

۵ متهم این پرونده، فراری هستند

قاضی ابوالقاسم صلواتی در جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی از مفسدان اقتصادی گفت: این جلسه پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات این فرد است که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و در راستای اجرای ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری به صورت علنی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تشکیل این پرونده قبل از استجازه از رهبری بوده است، اظهار داشت: با توجه به این مسئله و اینکه تا این لحظه رئیس قوه قضائیه هم دستوری برای انتشار تصویر متهم نداشته است، تصویر وی در رسانه ها در نمی آید.

قاضی صلواتی با بیان اینکه این پرونده ۴ سال در دادسرا طول کشیده است، تصریح کرد: کیفرخواست این پرونده ۳۲۵ صفحه است و ۳۳ متهم دارد همچنین ۵ متهم این پرونده، فراری هستند.

وی افزود: در این پرونده ۴ متهم، کارشناس رسمی دادگستری، دو متهم از سردفتران و دو متهم کارمند بانک ملی هستند.

صلواتی با اشاره به اینکه اتهامات متهم ردیف اول در جلسه اول قرائت شده است، گفت: به این دلیل تنها عناوین اتهامی متهم قرائت می شود.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده به عناوین اتهامی متهم اشاره و تصریح کرد: افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از شرکت نفت جی در حدود بیش از ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۴۶ کیلو قیر، کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران است.

صلواتی یادآور شد: همچنین مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مشارکت در کلاهبرداری از بانک گردشگری به مبلغ ۹ میلیارد تومان از دیگر عناوین اتهامی متهم است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مشارکت در کلاهبرداری با شبکه چند نفری از شرکت ثامن مجد به میزان ۵۷ میلیارد تومان و همچنین کلاهبرداری از شرکت صرافی نوین به مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان از دیگر عناوین اتهامی متهم است.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده به دیگر اتهامات حمید باقری درمنی اشاره و تصریح کرد: توهین به کارمند دولت و همچنین پرداخت رشوه به مبلغ ۱۵ هزار دلار و ۱۰ میلیون تومان در پرونده این متهم دیده می شود.

قاضی صلواتی افزود: اخلال در نظم دادگاه موجب غیرعلنی بودن محاکمه نمی شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com