ماجرای بنرهای عجیب خیابان های تهران
طی روزهای اخیر تبلیغات یك استارت آپ بیمه ای نقل محافل و شبكه ها اجتماعی شده و البته نظرات موافق و گاها انتقادی را با خود همراه كرده است

بانیان این تبلیغات خلأ خنده و شادی را در جامعه این روزهای ایرانی به خوبی دریافته اند

طی روزهای اخیر تبلیغات یك استارت آپ بیمه ای نقل محافل و شبكه ها اجتماعی شده و البته نظرات موافق و گاها انتقادی را با خود همراه كرده است

حكایت سوسكی كه به دلیل داشتن پوشش بیمه ای دیگر از دمپایی نمی ترسد و یا بركتی كه از حوادث رخت بر بسته چرا كه داشتن بیمه حادثه را بی اثر كرده كه مشخصا اشاره به بیمه حوادث دارد .

از دیگر نمونه های عینی دیگر این تبلیغات گسترده می توان به تبلیغ «بگذار تا می توانند به پوشش های بیمه ات پیله كنند در نهایت این تو هستی كه پروانه می شود» و یا تبلیغی تحت عنوان «من اگه بیمه شخص ثالث هم بگیرم در نهایت شخص رابع صدمه می بینه» نمونه هایی كه غیر مستقیم به لطایفی در شبكه های اجتماعی اشاره دارد كه این روزها در كانال ها و گروه های مختلف رد و بدل می شود.

اما رد و بدل شدن این تبلیغات در شبكه های اجتماعی حتی به صورت انتقادی نشان می دهد كه توانسته تا حدودی موفق عمل كند در این راستا ذكر چند نكته در خصوص این تبلیغات و میزان اثرگذازی ان در ذهن مخاطب ضروری به نظر می رسد.

مخاطبم كیست؟
به نظر می رسد ، مسوولان تبلیغات این استارت اپ بیمه ای به خوبی توانسته اند مخاطبان خود را هدف گذاری كنند .تجارب نشان داده مخاطب اصلی فناوری كه در اینجا یك استارت اپ بیمه ای است جوانان ١٥ تا ٣٠ ساله است .

این روزها رواج استارت اپها در شاخه های مختلف در میان جوانان كاملا به چشم می اید و این استارت اپ بیمه ای با هدف قرار دادن این اصل توانسته از شرایط اجتماعی به صورت هوشمندانه ای بهره برد.

بی تردید قشر جوان ، این روزها به دنبال مسیرهای متفاوت و نوگرایانه هستند و این تبلیغات كه بر گرفته از كامنتها و جملات و لطائف موجود در شبكه های مجازی است توانسته حركتی متفاوت همراه با خرق عادت و اشنایی زدایی خلق كند كه اذهان را در عین سادگی درگیر می كند.

جامعه ناامید و خسته این روزها چه می خواهد؟
واكاوی تبلیغات محیطی این استارت اپ بیمه ای نشان می دهد ، شاخص شادی و لبخند در این تبلیغات سهم بسزایی دارد و به عبارتی مبنای اصلی ان بر پایه لطایف اشنایی است كه نسل جوان با ان ارتباط برقرار می كنند .

حركت سنجیده و هوشمندانه دیگری كه طراحان این تبلیغات بر ان تاكید دارند استفاده از المان های شادی، خنده و نشاط است.

به نظر می رسد بانیان این تبلیغات خلأ خنده و شادی را در جامعه این روزهای ایرانی به خوبی دریافته اند و به موقع از ان بهره برده اند .

شاید بتوان گفت این شاخص ، نقطه عطف تبلیغات مزبور است كه توانسته لطائف مورد توجه مردم را با مفاهیم بیمه ای هم خوان كند ضمن اینكه در مفاهیم بیمه ای خدشه وارد نشود

تبلیغات ماندگار ،رمز بقاء یك استارت اپ نوپا
بی تردید یكی از شاخص های اصلی تبلیغات ،ماندگاری در ذهن مخاطب است.

كنكاش در شبكه های اجتماعی طی روزهای اخیر ،بررسی كانال های پربازدید تلگرامی و اینستاگرام حكایت از ان دارد كه این تبلیغات توانسته جای خود را میان مخاطبان باز كند حال چه به صورت انتقادی و چه به صورت اثرات مثبت.

واكاوی شبكه های اجتماعی نشان می دهد تبلیغات این استارت اپ به اندازه كافی در این مدت كوتاه توانسته میان مخاطبان جا باز كند و در فضای مجازی به اشتراك گذاشته شود .

به هر روی در نهایت باید دید میزان فروش این استارت اپ تا چه میزان بر افزایش فروش بیمه كه هدف اصلی بانیان ان است ،تأثیر می گذارد .

خودبخود افزایش فروش محصولات بیمه ای به افزایش ضریب نفوذ بیمه كه این روزها از سوی رییس كل جدید بیمه مركزی تحت عنوان گسترش چتر بیمه های بازرگانی تاكید شده ، خواهد انجامید.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: jeebnews.com