خریداری ۳۲ هزار سکه توسط یک خانواده
دادستان تهران گفت: از ۱۰۰ نفر فهرست خریداران سکه که بیش از ۲۰۰۰ سکه خریداری کرده بودند، چند مورد پیگیری شد. در یکی از این موارد، خانمی با اعضای خانواده‌اش ۳۲ هزار سکه خرید کرده‌اند

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به شبهه‌ جرم بودن خرید و فروش سکه یادآور شد: در کشور مشکل سکه وجود نداشت. دولت تصمیم گرفت با فروش سکه نقدینگی را جمع نماید و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، از ۱۰۰ نفر فهرست خریداران سکه که بیش از ۲۰۰۰ سکه خریداری کرده بودند، چند مورد پیگیری شد.

در یکی از این موارد، خانمی با اعضای خانواده‌اش ۳۲ هزار سکه خرید کرده‌اند و در تحقیقات مشخص شد که متهم زن در شرکت‌های هرمی اوریف لیم نقش داشته است. وی دارای چندین پرونده قضایی در مشهد و تهران و شیراز بود که همگی مختومه شده بود و با این پول‌ها سکه خریداری کرده است. در بازرسی از منزل این خانم ۲۴۵۰۰ عدد سکه در کولر منزل و ۱۰۸ کیلو طلا کشف شده است.

خرید ۱۲هزار سکه از سوی یک نفر


دادستان تهران افزود: فرد دیگری که از آن‌سوی مرزها به کشور آمده، ۱۲ هزار سکه خریداری کرده است که موضوع در دست بررسی است. در پرونده مربوط به خرید سکه تاکنون ۳ نفر بازداشت شده‌اند.

دادستان تهران با تاکید بر این‌که قوه قضاییه در صدد ایجاد فضای رعب و وحشت نیست، افزود مفسدین با تذکر و نصیحت متوقف نمی‌شوند و ‌بنا به فرمایش امام علی که: «اگر اموالی که از بیت‌المال غارت شده در کابین زنان وارد شده باشد، همه را به بیت‌المال باز می‌گردانم»، باید قائل بر این بود که نظام اسلامی همان‌طور که رافت دارد، با فساد هم برخورد می‌کند.

وی با اشاره به افزایش مطالبات اجتماعی از قوه قضاییه ، ‌تاکید کرد: با توجه به راه اندازی شعب ویژه و رسیدگی توامان با لحاظ دقت، سرعت و قاطعیت به پرونده‌های اخیر اقتصادی، امیدواری مردم به قوه قضائیه افزایش پیدا کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com