شفاف نبودن گزارش‌های مالی فسادآور است
اگر گزارش‌های مالی شفاف نباشد موجبات فساد را ایجاد کرده‌ایم، چرا که فساد زمانی ایجاد می‌شود که در اتاق شیشه‌ای شفافیت نباشیم

شفاف نبودن گزارش‌های مالی فسادآور است

 سید رحمت اله اکرمی در همایشی به مناسبت روز حسابدار با بیان اینکه گزارشگری مالی باعث ایجاد شفافیت می‌شود، اظهار کرد: شفافیت مالی باعث ایجاد بستری برای تصمیم‌گیری بهتر مدیران می‌شود. سیستم حسابداری مالی اطلاعات متنوعی را به مدیران می‌دهد که اگر مدیران به آن توجه نکنند مجبور به آزمون و خطا می‌شوند که امری بسیار هزینه‌بر است.

اکرمی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته‌ایم حسابداری را به درستی در کشور جا بیاندازیم، گفت: این صورت‌های مالی که امروز داریم عملکرد دستگاه‌ها را به درستی نشان نمی‌دهد، چراکه معلوم نیست این خدماتی که در وزارتخانه‌های مختلف اراه می‌شود متناسب با هزینه‌هایی که برای آن شده، هست یا خیر.

او با اشاره به تعاریف مختلف از شفافیت مالی اظهار کرد: اگر حسابداری به وظیفه ذاتی خودش خوب عمل کند و اطلاعات صحیح را به مدیران دستگاه‌ها بدهد شفافیت مالی خود به خود محقق می‌شود.

اکرمی با بیان اینکه اطلاعات صریح، به موقع و قابل اتکا نشان‌دهنده میزان شفافیت اقتصادی است، ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم در جذب سرمایه ایجاد شفافیت است. اگر گزارش‌های مالی شفاف نباشد موجبات فساد را ایجاد کرده‌ایم، چراکه فساد زمانی ایجاد می‌شود که در اتاق شیشه‌ای شفافیت نباشیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:bultannews.com