کالا‌های اساسی با قیمت مصوب در نمایشگاه بهاره
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به عرضه مستقیم کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت در نمایشگاه بهاره اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قیمت عرضه این کالاها در نمایشگاه بر اساس قیمت مصوب خواهد بود

کالا‌های اساسی با قیمت مصوب در نمایشگاه بهاره

خبرگزاری فارس: سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در حاشیه جلسه تنظیم بازار گفت: با توجه به مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به استان‌ها محول شده تا استانداران در صورت نیاز، با هماهنگی اتاق‌های اصناف برای برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: همچنین در شهرستان‌ها فرمانداری‌ها با اتاق اصناف در خصوص نحوه برگزاری تصمیم‌گیری کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: در جلسه امروز بسیاری از استان‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره اعلام آمادگی کردند و نمایشگاه در تهران هم در سه نقطه برگزار خواهد شد.

ممبینی با اشاره به عرضه مستقیم کالاهای اساسی از جمله مرغ و گوشت در نمایشگاه بهاره اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قیمت عرضه این کالاها در نمایشگاه بر اساس قیمت مصوب خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که علی‌رغم اینکه قیمت مصوب مرغ کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده اما شاهد عرضه آن بیش از قیمت مصوب هستیم و در این خصوص چه نظارتی صورت می‌گیرد، گفت: بازرسین وزارت صمت و اتاق اصناف ایران دائما بازار را رصد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نمایشگاه بهاره قرار است مرغ و گوشت از محل ذخایری که شرکت پشتیبانی امور دام تهیه کرده، عرضه شود و این کالاها با قیمت مصوب که در زمان خودش اعلام می‌شود عرضه خواهد شد و طبعاً وزارت صمت نظارت‌های لازم را بر آن خواهد داشت.

ممبینی در ادامه در خصوص کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه و نظارت بر آن بیان داشت: در دستورالعمل تهیه‌شده مقرر شده که قبل از عرضه کالاها در نمایشگاه، نمونه‌های آن مورد بازرسی قرار گیرد و نمونه پلمب شده آن کالا بعد از قیمت‌گذاری توسط کارشناسان در نمایشگاه نگهداری شود و کالاهای عرضه‌شده باید با نمونه انطباق داده شود.

وی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمایشگاه‌های بهاره در نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود و در هر استان مطابق با سیاست آن استان زمان برگزاری مشخص می‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران قیمت مصوب مرغ را در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و اضافه کرد: در سال ۹۷ نسبت تخلفات اصناف نسبت به سال ۹۶ حجم بیشتری داشته است.

ممبینی همچنین در خصوص فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی بیان داشت: فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی با تخفیف‌های ویژه در اختیار مصرف‌کننده قرار خواهد گرفت.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir