ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان
گوشت قرمز و مرغ، دو کالای مهم و پر تقاضا در ایام ماه رمضان هستند، بازار این کالاها در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده به نحوی که تغییرات قیمت گوشت قرمز و مرغ در آستانه ماه رمضان به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

گوشت قرمز و مرغ، دو کالای مهم و پر تقاضا در ایام ماه رمضان هستند، بازار این کالاها در ماه‌های اخیر نوسانات زیادی را تجربه کرده به نحوی که تغییرات قیمت گوشت قرمز و مرغ در آستانه ماه رمضان به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است.

حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور قیمت مرغ در روزهای آیند و ماه رمضان را تقریبا بدون تغییر پیش بینی کرد. به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار آزاد برای ماه رمضان به طور متوسط 13 هزار تومان خواهد بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت متوسط کشوری برای هر کیلوگرم مرغ در بازار مصرف 12 هزار تا 13 هزار و 500 تومان متغییر است.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، قیمت مرغ در روزهای آینده و ماه رمضان را افزایشی پیش بینی کرد.

به گفته وی، هر چند افزایش تولید و عرضه مرغ رخ داده است، اما رشد تقاضا در روزهای منتهی به ماه رمضان جو بازار را به سوی افزایش قیمت سوق می‌دهد.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه پس از کاهش مختصری در قیمت گوشت قرمز از ابتدای هفته جاری شاهد رشد قیمت هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده در میادین 40 تا 41 هزار تومان معامله می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته گذشته شاهد کاهش قیمت دام زنده بودیم، اما دوباره روند افزایشی به خود گرفته است.

ملکی قیمت حال حاضر هر کیلوگرم لاشه داخلی را 88 هزار تا 90 هزار تومان و لاشه وارداتی با ارز نیمایی را 81 هزار و 500 تومان عنوان کرد.

بر اساس این گزارش؛ اختلاف نظر در پیش بینی قیمت‌ها بین بخش تولید و بازار به دلیل تفاوت در منافع آنها است، اما هر دوی این بخش‌ها معتقد هستند مشکلات اصلی در بازار گوشت قرمز و مرغ مربوط به عدم نظارت در سطح خرده فروش‌هاست که دست فرصت طلبان برای سودجویی در ایام خاص مانند ماه رمضان را باز گذاشته است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: Ilna.ir