کاهش یک تا سه میلیونی قیمت خودرو
بررسی وضعیت قیمت خودروهای داخلی در بازار نشان می‌دهد که قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 از 130 میلیون تومان در روزهای گذشته به 122 میلیون تومان رسیده است. همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با قیمت 98 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود

کاهش یک تا سه میلیونی قیمت خودرو

قیمت ساندرو استپ‌وی نیز از 240 میلیون تومان به 215 میلیون تومان رسیده است. قیمت پراید که در روزهای گذشته به 58 میلیون تومان رسیده بود، در بازار به 49 میلیون تومان رسیده است. در مورد تیبا صندوق‌دار نیز باید به کاهش 6 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن با قیمت 54 میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت تیبا 2 نیز با افت 6 میلیون تومانی به 62 میلیون تومان رسیده است. در مورد پژو 405 نیز که قیمت آن در بازار تا 90 میلیون تومان هم بالا رفته بود، باید بگوییم که این خودرو امروز در بازار با قیمت 83.5 میلیون تومان عرضه می‌شود. سمند LX نیز کاهش قیمت 5.5 میلیون تومانی را تجربه کرده و در حال حاضر با قیمت 84.5 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد پژو پارس نیز باید به افت 7 میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن با قیمت 103 میلیون تومان اشاره کنیم. کاهش قیمت علاوه بر خودروهای داخلی در مورد خودروهای مونتاژی نیز اتفاق افتاده به طوری که قیمت پژو 2008 از 480 میلیون تومان به 360 میلیون تومان رسیده است.

قیمتسراتو سایپا نیز که در بازار تا 400 میلیون تومان بالا رفته بود حالا به حدود 300 میلیون تومان رسیده است. قیمت هایما S7 نیز از 400 میلیون تومان در روزهای گذشته به 315 میلیون تومان در روز جاری کاهش پیدا کرده است. جک S5 نیز با کاهش قیمت 65 تومانی روبه‌رو شده و در حال حاضر با قیمت 315 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت سیتروئن C3 نیز از 520 میلیون تومان به 420 میلیون تومان در بازار کاهش یافته است.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در مورد افت قیمت خودرو با بیان اینکه قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در حال ریزش است، گفت: هر چند عده‌ای در مقابل این کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند و قصد دارند خودروهایشان را با نرخ بالا به فروش برسانند، اما خریداری برای این خودروها وجود ندارد.

وی پیش‌بینی کرد: روند کاهشی قیمت خودروها در بازار همچنان ادامه داشته باشد به طوری که هر روز شاهد کاهش یک تا 3 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار باشیم. وی با بیان اینکه قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای در بازار مشخص می‌شود و قیمت هر لحظه با 10 دقیقه پیش از آن فرق دارد، گفت: کاهش نرخ ارز نیز بر روند افت قیمت خودرو تأثیرگذار بوده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir