سایپا : صحبت از پراید 5 میلیونی بیهوده است
به دنبال انتشار گزارشی با عنوان "سکوت سایپا در رابطه با پراید ۵ میلیونی"؛ گروه خودروسازی سایپا جوابیه‌ای در این رابطه ارسال کرد

واکنش سایپا به پراید 5 میلیونی

متن پاسخ گروه خودروسازی سایپا به شرح زیر است:

در پاسخ به برخی از خبرنگاران محترم و رسانه‌ها در خصوص چرایی سکوت سایپا در خصوص اظهارنظر اخیر درباره قیمت خودرو پراید باید گفت: این اظهارنظر آنقدر بی‌پایه و بدون پشتوانه فنی و کارشناسی صورت گرفته که باید در برابر آن سکوت کرد، زیرا پاسخ برخی افراد خاموشی است.

ناآگاه‌ترین افراد هم می‌دانند که در شرایط فعلی که تحریم، افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های تولید (نظیر مس، آلومینیوم، بیلت فولاد، چدن و...)، افزایش ۱۵۰ درصدی نرخ ارز و... به تولیدکنندگان تحمیل شده است، قیمت پنج میلیون تومانی برای هر مدل خودرو با هر میزان امکانات و تجهیزات سخن بیهوده‌ای بیش نیست.

خوشبختانه رسانه‌ها و حتی کاربران فضای مجازی نیز، غیرمنطقی بودن این اظهارنظر را دریافته و در روز‌های اخیر به نقد آن پرداخته‌اند، اما در این میان، از صدا و سیما هم انتظار می‌رود که با نگاهی مسئولانه‌تر، تریبون رسانه ملی را در سال رونق تولید در اختیار کسانی قرار ندهد که به بیان اظهارات ناصحیح، بی‌پایه و غیرکارشناسی می‌پردازند.

در پایان امیدواریم صنعت خودرو کشور با یاری و نقد منصفانه رسانه‌ها و اظهارات سازنده کارشناسان واقعی و متخصص، ایراد‌ها و کاستی‌های موجود را برطرف کرده، در مسیر بهبود و ارتقاء پیش برود".

روز چهارشنبه خبرگزاری ایسنا در خبری نوشت: در حالی که یک کارشناس صنعت خودرو مدعی قیمت ۵ میلیون تومانی برای پراید شده است، سایپا در این زمینه سکوت کرده است. در این شرایط قیمت واقعی پراید نامعلوم است.

به تازگی فیلمی در شبکه‌ها اجتماعی منتشر شد که در آن علی خاکساری - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی- در اظهاراتی می‌گوید که قیمت واقی پراید ۵ میلیون تومان است.

این موضوع واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و در نوع خود، جالب توجه بود؛ چراکه قیمت ۵ میلیون تومانی اعلامی از سوی این کارشناس با قیمت حدودا ۵۰ میلیون تومانی این خودرو در بازار و قیمت حدود ۴۰ میلیون تومانی عرضه آن از سوی سایپا، فاصله بسیار زیادی دارد.

ایسنا برای شفاف‌سازی قیمت پراید، موضوع را از گروه خودروسازی سایپا پیگیری کرد با این حال این شرکت تاکنون پاسخی در این باره نداده است. این وضعیت موجب ابهام بیشتر در مورد قیمت واقعی پراید شده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد بهتر است که گروه خودروسازی سایپا شفاف‌سازی کرده و با انتشار مستندات رسمی شامل قیمت مواد اولیه به کار رفته در تولید پراید و دیگر هزینه‌های جانبی همچون هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و... مشخص کند که قیمت واقعی این محصول چقدر است.

در آن صورت قیمت واقعی پراید یک بار برای همیشه مشخص شده و دیگر شاهد اعلام قیمت‌های مختلف برای این محصول و سردرگمی افکار عمومی و احیانا تضییع حقوق آنها نخواهیم بود.

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : isna.ir