احتمال برگزاری نشست ویژه درباره قیمت بنزین
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: فردا جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت خواهیم داشت و احتمالا روز دوشنبه نشست مشترک مجلس با رییس جمهور برگزار شود تا بخشی از دغدغه ایجاد شده و التهاب ناشی از افزایش قیمت بنزین مدیریت شود

احتمال برگزاری نشست ویژه درباره قیمت بنزین در روز دوشنبه

"محمدرضا پورابراهیمی" امروز ۲۵ آبان ماه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمان با اشاره به اینکه فضای کشور بعد از تصمیم افزایش قیمت بنزین خاص شد، گفت: قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۸۹ اجرا شد و مصوب بود با ایجاد قیمت متناسب با منطقه، از قاچاق سوخت جلوگیری، مصرف بی رویه را مدیریت کند و به عدالت نزدیک تر باشد.

وی افزود: در این قانون دیده شد منابع حاصل از اجرا برای یارانه نقدی و غیرنقدی، حمایت از تولید و ... استفاده شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه در دولت دهم اجرای قانون در مصارف انحراف جدی پیدا کرد، افزود: در قانون هدفمندی اختیاراتی به دولت در اصلاح قیمت حامل های انرژی داده شد و هرساله دولت و مجلس توافق می کنند. عددی که در قانون بودجه دیدیم حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است و با توجه به مصرف روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین، افزایش قیمت ها، قیمت امروز دولت نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت را چند ماه قبل رییس مجلس در جلسه غیرعلنی به نظر نمایندگان گذاشت و بحث شد و همه سناریوها کنار گذاشته و گفتند امسال شرایط سختی است و نباید اجرا شود.

وی افزود: تخلیه تورمی شوک ارزی زمان می برد و نظر ما این بود تصمیم برای افزایش قیمت به دلیل فضای روانی که بیش از تورم واقعی است، اجرا نشود و در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ما عدم افزایش قیمت و تنها بحث عوارض بود.(یعنی کسانی که مصرف بیش از حد دارند، عوارض بپردازدند).

پورابراهیمی اظهار کرد: تمام سناریوها در مجلس رد شد و توافق شد وضعیت فعلی استمرار یابد زیرا جامعه از نظر تورمی کشش این را نداشت. درست است با قاچاق و مسائل زیست محیطی و مصرف بی رویه مواجه هستیم اما باید شرایط را منطقی ببینیم.

وی تصریح کرد: فردا جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی با تیم اقتصادی دولت خواهیم داشت و احتمالا روز دوشنبه نشست مشترک مجلس با رییس جمهور برگزار شود تا بخشی از دغدغه ایجاد شده و التهاب ناشی از افزایش قیمت بنزین مدیریت شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: التهاب و آشوبی که ایجاد می شود، مطالبه مردمی نیست و جریانی است که می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد و باید مدیریت شود. هرچند مردم مطالبه دارند و باید پیگیری شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه سعی می کنیم راهکارهای مناسب تری اتخاذ شود و مطالبات مردم دیده و مراقبت شود تا کسی نخواهد از این فضا علیه نظام و مبانی انقلاب سوءاستفاده کند تصریح کرد: به جد هشدار می دهیم به کسانی که می خواهند از شرایط پیش آمده علیه انقلاب، نظام و مقم معظم رهبری رهبری انتقام جویی کنند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir