سقف معافیت مالیاتی حقوق‌ بگیران اعلام شد
سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در لایحه بودجه سال 99 کل کشور 360 میلیون ریال تعیین شد

سقف معافیت مالیاتی حقوق‌ بگیران

سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در بند «الف» تبصره 6 لایحه بودجه سال 99 کل کشور 360 میلیون ریال تعیین شد و مشابه سال جاری، مالیات پلکانی مشمول کارانه پزشکان هم شد.

الف- سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(٨٤ (قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ٤/١٢/١٣٦٦ و اصلاحات بعدی آن در سال ١٣٩٩ سالانه مبلغ 360 تعیین می‌شـود.

نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده (به استثنای تبصره‌های 1 و 2 ماده ٨٦ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده٥ قانون اصلاح پارهای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ١٦/١٢/١٣٦٨ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد١٠%و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد١٥ % و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد ٢٠%و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر مشمول مالیات بیست و پنج درصد٢٥%و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد٣٥ %می‌باشد. میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد٥٧ و١٠١ قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ دویست و هشتاد هشت میلیون 288.000.000 تعیین می‌شود.

اشخاصی که از معافیتهای مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ٨٦ قانون مالیاتهای مستقیم بهره مند هستند مشمول معافیت ماده ٨٤ قانون مذکور مطابق مقررات این بند نخواهند بود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com