جزئیات بسته حمایتیِ پایان سال دولت
با دستور رئیس جمهور سه بسته حمایتی در اختیار اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو خسارت جدی دیده است، قرار می گیرد

بسته حمایتیِ پایان سال دولت به چه کسانی پرداخت می شود؟

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار "اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند"، قرار گیرد.

بر این اساس سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت بسته های جدید حمایتی خواهند شد.

همچنین جلسه روز یکشنبه کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا به ریاست روحانی تشکیل می شود.

پرداخت ۳ مرحله بسته حمایتی کرونایی

محمدباقر نوبخت در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان گفت: اقدام دولت درخصوص افرادی است که به نوعی معیشت آنان دچار مشکل شده لذا دو بسته حمایتی را تعریف کردیم که تا هفته آینده بسته اول پرداخت خواهد شد. در این راستا سه میلیون خانوار فاقد درآمد ثابت شناسایی شدند که براساس بعد خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. تا پایان دوره بیماری کرونا و آثار آن سه مرحله پرداخت خواهیم داشت.

نوبخت بسته های حمایتی مذکور را غیر از حمایت معیشتی انتهای سال دانست و تصریح کرد: چهار میلیون خانوار دارای مشاغل خرد نیز شناسایی شده اند که به واسطه کسادی بازار شب عید با مشکلات مواجه هستند لذا یک تا دو میلیون وام قرض الحسنه بدون ضامن برای این قشر در نظر گرفته شده که به صورت ۲۷ ماهه از محل یارانه ها بازپرداخت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ناشناخته بودن بیماری کرونا در جهان، بر لزوم استفاده از الگوی رفتاری کشور چین تاکید کرد و یادآور شد: خوشبختانه کرونا در چین مهار شده و امیدواریم ظرف چند ماه آینده نیز شاهد مهار آن در سراسر جهان و ایران باشیم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com