استقبال ۹۰ درصدی ایرانی‌ ها از تعمیر لوازم خانگی!
دبیر انجمن صنفی توزیع‌ کنندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: رشد قیمت‌ها سبب شد تا در بازار شاهد افزایش حدود ۹۰ درصدی مراجعات افراد برای تعمیر لوازم خانگی به جای تعویض باشیم

رشد قیمت‌ها سبب افزایش حدود ۹۰ درصدی مراجعات افراد برای تعمیر لوازم خانگی شده است

بررسی بازار لوازم خانگی گویای آن است که با بالا رفتن نرخ ارز در ماه‌های گذشته، شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی با تایید سازمان حمایت از مصرکنندگان و تولیدکنندگان، افزایش ۲۰ درصدی قیمت تلویزیون و حداکثر ۲۵ درصدی برای سایر لوازم خانگی نسبت به بهمن‌ماه پارسال مجوز افزایش قیمت برای محصولات خود را یافتند.

بروز رشد قیمت ها، درحالی که قدرت خرید خانواده‌ها متناسب با آن افزایش نداشت، به چالشی اساسی در بازار و تقاضا برای این محصولات بدل شده است.

«اکبر پازوکی»‌؛ دبیر انجمن صنفی توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران:‌

* با وضعیت به وجود آمده، کالا در بازار موجود است، اما خریدار نیست.

* افزایش قیمت لوازم‌خانگی از یک طرف و افت قدرت خرید مردم از سوی دیگر، موجب شد تا رکود در بازار را شاهد باشیم.

* اکنون به‌جز افرادی که برای تهیه جهیزیه نوعروسان به بازار مراجعه می‌کنند، در عمل خریداری در بازار وجود ندارد.

* چنانچه بخواهیم به بازار، مردم و کارخانه ها کمک شود، باید نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها را در اختیارشان قرار داد؛ به این ترتیب با افزایش تولید، هزینه های سربارشان کاهش یافته و قادر به کاهش قیمت‌ها خواهند بود.

* امروز کارخانه های زیادی وجود دارند که با یک شیفت کاری فعالیت می‌کنند و با تزریق نقدینگی مورد نیاز و تامین ارز برای تهیه مواد اولیه، قادر به افزایش تولید خواهند شد.

* تولیدکنندگان داخلی در چند سال گذشته توانستند بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته باشند، اما هنوز به حد اشباع بازار نرسیده که در این صورت می توان به صادرات نیز مبادرت ورزید.

* مطابق آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال شرکت‌های داخلی ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴۹.۴ درصدی داشته است.

* همچنین تولید یخچال و فریزر با رشد ۷.۹ درصدی به ۳۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه و ماشین لباسشویی با رشد ۱۱۵.۱ درصدی به ۲۰۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه رسید.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir