وام ودیعه مسکن به دست ۶۷۸ مستاجر رسید
وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۶۷۸ مستاجر (۰.۲۰ درصد از مشمولان) تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده اند.

تسهیلات ودیعه مسکن


محمد اسلامی درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در طرح اقدام ملی مسکن گفت: کل درخواست‌های ارسال شده یک میلیون و ۴ هزار و ۵۹ مورد و کل رد شده‌ها ۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر بوده است.

او ادامه داد: کل افتتاح حساب‌ها ۶۵ هزار و ۲۰ مورد بوده و البته ۳۸۸ نفر هم در انتظار افتتاح حساب هستند.

وزیر راه و شهرسازی درباره مبلغ آورده متقاضیان هم گفت: تاکنون مبلغ آورده متقاضیان ۱۳ هزار و ۹۵۷ میلیارد ( ۱۳,۹۵۷,۰۲۰,۶۹۸,۱۶۸ ) ریال بوده و تعداد متقاضیانی که آورده را واریز کرده‌اند هم ۳۴ هزار و ۱۴۱ نفر بوده است.

اسلامی درباره تعداد پروژه‌های تعریف شده طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: ۲۷۴ پروژه تاکنون تعریف شده و تعداد واحد‌های تعریف شده هم به ۵۰ هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن به تازگی شروع شده است، گفت: هم اکنون دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن با اتصال سامانه‌ای بانک‌ها به وزارت راه و شهرسازی به صورت تصاعدی در حال رشد است و به یک جریان پایدار تبدیل شده است. بر این اساس مردم می‌توانند به سرعت مدارک و اطلاعات خود را تکمیل کنند و در مقابل بانک‌ها هم در حال واریز تسهیلات به حساب مردم هستند.

او درباره آخرین آمار درباره طرح ودیعه مسکن تا ۱۴ شهریور ماه گفت: کل پیامک‌های دریافتی ۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۱۱ مورد بوده و کل پیامک‌های دریافتی با کدملی صحیح یک میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۴۱ پیامک (۷۷.۸۰ درصد از کل پیامک‌های دریافتی) بوده است.

اسلامی تصریح کرد: تعداد کل تکمیل درخواست‌ها ۴۱۳ هزار و ۸۹ مورد بوده یعنی ۲۲.۷۰ درصد از پیامک‌ها صحیح بوده است.

او همچنین درباره تعداد پیامک‌های رد شده هم گفت: ۵۱ هزار و ۵۱۳ (۱۲.۴۷ درصد) از درخواست رد شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد مشمولان این واحد‌ها هم گفت: ۳۳۳ هزار و ۴۴۲ نفر (۸۰.۷۲ درصد) تکمیل درخواست شده‌اند.

اسلامی درباره تعداد متقاضیانی که در فهرست ذخیره و کسانی که در اولویت دوم قرار دارند، گفت: ۲۶ هزار ۹۴۱ متقاضی در این فهرست قرار دارند که ۶.۵۲ درصد را شامل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک‌ها هم گفت: ۶۲ هزار و ۱۸ نفر (۱۸.۶۰ درصد) از مشمولان بوده‌اند و تعداد تشکیل دهندگان پرونده در بانک هم یک هزار و ۶۱۳ نفر (۰.۴۸ درصد) از مشمولان هستند.

اسلامی گفت: مجموع مبلغ وام مصوب ۱۷ هزار و ۵۰۹ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بوده و مبلغ وام پرداخت شده ۱۰۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: تعداد متقاضیانی که تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند، تاکنون ۶۷۸ مستاجر (۰.۲۰ درصد از مشمولان) بوده‌اند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir