افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
اخباری مبنی طرح مجلس برای افزایش قیمت بنزین در روز گذشته مطرح شد، اما سخنگوی کمیسیون انرژی این موضوع را تکذیب کرد و گفت: افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد در دستور کار مجلس یازدهم قرار ندارد.

افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد


دیروز برخی خبرگزاری ‌ها از اعلام وصول طرحی در مجلس خبر دادند که به دنبال آن سهمیه بنزین یارانه‌ ای به ۳۰ لیتر در ماه کاهش پیدا می‌کند و بنزین آزاد نیز به صورت شناور و با قیمت فوب خلیج فارس عرضه می ‌شود.

اما سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس امروز (چهارشنبه) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد در دستور کار قرار ندارد.

مالک شریعتی نوست: به عنوان سخنگوی کمیسیون انرژی اعلام می‌کنم که هیچ طرحی در مجلس یازدهم برای تغییر در قیمت‌های یارانه‌ای و آزاد بنزین در دستور کار نیست.

وی ادامه داد:‌ طرح سهمیه‌ بندی بنزین سرانه خانوار فقط به دنبال بازتوزیع عادلانه‌تر بنزین یارانه‌ای به خانوار است تا خانوارهای فاقد خودرو نیز بهره ببرند.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: متن منتشر شده، طرح قدیمی مجلس دهم است که در مجلس یازدهم و قبل از تشکیل کمیسیون ها و بدون اصلاح متن، ‌تنها برای تسریع در اخذ نوبت اعلام وصول مجددا ثبت شد تا بعد در کمیسیون و صحن اصلاح شود.

شریعتی افزود: اکنون پیش نویس گزارش کمیسیون انرژی تنظیم شده است که دو هفته دیگر به صحن کمیسیون می آید.

از ۲۴ آبان سال گذشته، ‌ سهمیه بندی بنزین با هدف مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت صادراتی آغاز شد. به دنبال آن قیمت بنزین یارانه ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان اعلام شد.

2451800_971.jpg




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:irna.ir