قیمت جدید هر کیلو مرغ تعیین شد
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای جوجه‌ریزی، مشکلی در بحث تنظیم بازار شب عید نداریم.

قیمت مرغ در برخی نقاط ۲۸ هزار تا ۳۶ هزار تومان

 محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۶ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۲۱ هزار و ۷۳۰ تومان و در خرده فروشی ۲۳ هزار و ۴۰۰ تا ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در مناطق شمال شهر و جنوب شهر با یکدیگر متفاوت است، افزود: بنابر بررسی‌های میدانی قیمت مرغ در برخی نقاط ۲۸ هزار تا ۳۶ هزار تومان عرضه می‌شود که مغازه داران علل این‌گرانی را مرغ a+ و خرید با نرخ بالا از کشتارگاه مطرح می‌کنند.

کمالی سروستانی ادامه داد: کیفیت مرغ a+ نسبت به مرغ b و b+ بالاتر است و از آنجا که مرغ سنگین ۲۶ درصد و مرغ سبک تا ۲۹ درصد افت دارد، به همین خاطر با قیمت بالاتری عرضه می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۴ هزار و ۹۵۰ تومان است که به علت ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی، بالاتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که در بهمن ۱۲۷ تا ۱۲۸ میلیون قطعه جوجه ریزی شود که با عرضه مرغ سبک در میزان عرضه و تقاضا مشکلی نداریم.

کمالی سروستانی با بیان اینکه مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نداریم، گفت: مسئولان دولتی بار‌ها اعلام کرده اند که تا پایان سال نهاده مورد نیاز را تامین می‌کنند و برای سال جدید بر مبنای نرخ ارزی که مجلس تعیین می‌کند، تامین نهاده صورت می‌گیرد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: کارگروه تنظیم بازار اعلام کرده که ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه‌های بهمن و اسفند باید صورت گیرد که طبق برآورد‌ها میزان جوجه ریزی ۱۲۶ تا ۱۲۷ میلیون قطعه خواهد بود، اما به علت شرایط اقتصادی، کاهش قدرت خرید خانوار و استمرار ویروس کرونا مشکلی در عرضه نداریم.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه کمبود عرضه مرغ واقعیت ندارد، بیان کرد: زمانی کالایی دچار کمبود است که در مغازه‌ها موجود نباشد، اما هم اکنون در تمامی مغازه‌ها مرغ فراوان است.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان اعلام کرد.

این‌مقام‌مسئول ادامه داد: سامانه بازارگاه بخش زیادی از مشکلات تامین نهاده را برطرف کرد، اما چون برخی مرغداران، نهاده دیر به دستشان می‌رسد، مجبور می‌شوند که بخشی از نهاده‌ها را از بازار آزاد تهیه کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir