توزیع مرغ با قیمت مصوب در بازار نوروزی
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: آرامش به بازار مرغ بازگشت و مرغ دراختیار کشتارگاه قرار گرفته و با قیمت تنظیم بازاری عرضه می‌شود

مرغ با قیمت تنظیم بازاری عرضه می‌شود

مرغ جز کالاهای پرتقاضایی است که معمولا در شب‌های عید مورد توجه بوده و باتوجه به بحث نهاده‌ها و سایر مسائل شاهد فرازونشیب‌هایی در بازار این محصول بودیم که تبدیل به بازار پرسرو صدا طی ماه‌های گذشته شده بود.

طی ماه‌های گذشته قیمت مرغ به پرواز درآمد که همین موضوع موجب شد مردمی که از افزایش قیمت گوشت قرمز این محصول را در سبد غذایی خود داشتند نتوانند از آن استفاده کنند ولی با انجام اقداماتی ازجمله سامان‌دهی نهاده‌ها و سایر مسائل تولیدکنندگان در این زمینه دلگرم شدند و درحال حاضر قیمت این محصول براساس مصوبه تنظیم بازار است.

عطاءالله حسن‌زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: درحال حاضر مرغ تحویل کشتارگاه شده و براساس سیاست تنظیم بازار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی مطلوب مرغ طی ماه گذشته، افزود: افزایش ظرفیت نهاده که اخیرا صورت گرفته موجب افزایش میانگین برداشت شده که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت نهاده عرضه و تقاضا همخوانی خواهد داشت.

حسن‌زاده به تاثیر التهاب بازار گذشته، تصریح کرد: درحال حاضر آرامش به بازار مرغ بازگشت و مرغ دراختیار کشتارگاه قرار گرفته و با قیمت تنظیم بازاری عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای بازار شب عید اندیشیده شده و در این زمینه هیچ کمبودی نداریم.

مسعود احمدی حاجی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در بهمن ماه امسال ۱۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه مرغ شب عید درحال کشتار است، افزود: در بحث تولید ۷۵۰ تن در شبانه روز آماده کشتار داریم که هیچ مشکلی در بحث شب عید نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران به جوجه ریزی مناسب و حل مشکل تامین نهاده در مازندران اشاره کرد و گفت: باید نظارت‌ها در ارتباط با توزیع مرغ با قیمت مصوب به دست مردم بیشتر شود و دست واسطه‌ها و دلالان قطع شود که تحقق این مهم مستلزم نظارت بیشتر است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com