قیمت لوازم خانگی 10 درصد افزایش یافت
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری از افزایش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد

افزایش قیمت لوازم خانگی

سید علیرضا موسوی‌مجد، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری از افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد و گفت: با لغو تحریم‌ها، دیگر لوازم خانگی ساخته شده وارد کشور نمی‌شود و صرفا مونتاژ آنها در ایران انجام می‌شود.

وی افزود: با افزایش نرخ دستمزد کارگران و هزینه حمل و نقل و انرژی، قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر از جمله تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش یافت.

موسوی مجد گفت: شرایط بازار لوازم خانگی آرام و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضا است و به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم خانگی قیمت‌ها امسال حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری در مورد واردات لوازم خانگی خارجی به کشور نیز اظهار داشت: واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است و هیچ صحبتی مبنی بر آزادشدن واردات لوازم خانگی مطرح نیست.

وی تاکید کرد: البته تصور هم بر این است که با لغو تحریم‌ها لوازم خانگی آماده اجازه واردات نگیرد و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

به گفته موسوی مجد، با گشایش‌های احتمالی برجام نیازی به واردات کالا از شرکت‌های ال جی و سامسونگ نیست، چرا که بستر تولید در کشور فراهم و ظرفیت‌های خالی پر شده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com