قطعی برق در این هفته دور از انتظار نیست
رجبی مشهدی گفت: متاسفانه شکاف بین تولید و مصرف عدد قابل توجهی است به طوری که اگر مصرف بیش از حد شود، مجبور به خاموشی هستیم.

نیروگاه بوشهر این هفته وارد مدار می‌شود



مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: هفته پیش رو جزو گرم‌ترین روزهای امسال است. به طوری که پیش بینی می‌شود به عدد ۵۲ درجه در برخی از استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمالی برسیم.

او ادامه داد: با توجه به افزایش دما در کشور پیش بینی می‌شود که میزان مصرف برق به عدد قابل توجه یعنی به رقم ۶۲ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: هم اکنون نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند، اما نیاز مصرف در این هفته به دلیل گرمای شدید این روزها افزایش بیشتری خواهد یافت.

رجبی مشهدی افزود: تمام هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و همچنین با توجه به شرایط پیش رو، انتشار جداول احتمالی خاموشی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

او گفت: ما روزانه برق ۵۰ دستگاه دولتی را که مصرف برق بالایی دارند، با توجه به عدم اخطارهای داده شده در سطح شهر تهران قطع می‌کنیم.

رجبی مشهدی گفت: خوشبختانه بخش صنعت و کشاورزی همکاری‌های خوبی تا به امروز با صنعت برق داشته‌اند، ولی متاسفانه شکاف بین تولید تا مصرف بیشتر شده و عدد قابل توجهی است به طوری که اگر مصرف بیش از حد تجاوز کند، مجبور به خاموشی هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کنکور در هفته پیش رو ادامه داد: توصیه ما این است افراد در بخش خانگی در مصرف بی رویه برق صرفه جویی کنند تا در بخش‌های دیگر خللی به وجود نیایید.

او افزود: خوشبختانه با طرح‌هایی که هفته گذشته با حضور وزیر نیرو افتتاح شد به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد و باز هم این افزایش تولید نباید موجب صرفه جویی بی مورد در تمامی بخش‌های کشور شود.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: تا پایان خرداد اورهال نیروگاه‌ها به اتمام رسیده است و امیدواریم سه نیروگاه کشور که از مدار خارج شده‌اند وارد مدار تولید شوند، همچنین قرار است نیروگاه بوشهر هم تا پایان این هفته وارد مدار تولید شود و چرا که با توجه به افزایش مصرف نیاز مبرمی در بحث نیروگاه‌ها داریم.

او تصریح کرد: پایداری برق کل کشور و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شرایط کرونایی ضرورت دارد.

رجبی مشهدی با اشاره به ضرورت هماهنگی‌های بیشتر با صنایع بزرگ در استان‌ها اظهار کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها، همه در منازل نیز باید با کاهش مصرف برق از طریق سه راهکار ساده تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات بعد از ظهر (۱۲ تا ۱۸)، در حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی کمک کنیم.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir