روغن موتور کمیاب شد
با وجود افزایش ۱۰ درصدی قیمت رسمی روغن موتور در هفته جاری، برخی تولیدکنندگان با سودای افزایش ۴۰ درصدی قیمت این محصول از عرضه آن به بازار خودداری می‌کنند

عدم عرضه روغن موتور با سودای افزایش قیمت 40 درصدی

در حالی که این هفته قیمت روغن موتور به صورت رسمی ۱۰ درصد افزایش داشته، فعالان بازار فرآورده‌های نفتی می‌گویند که زمزمه‌هایی در بازار وجود دارد که قیمت این محصول را ظرف یک ماه آینده و به صورت غیررسمی تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

همین موضوع موجب شده که روغن موتور در انبارها احتکار شود و عرضه آن به سیستم توزیع قطره‌چکانی شود.

در هفته جاری قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین با تصویب ستاد تنظیم بازار و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۱۰ درصد افزایش یافت.

با وجود این داود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران به تجارت‌نیوز گفت: زمزمه افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور باعث احتکار آن و رواج روغن‌های تقلبی شده است و به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان این محصول به افزایش ۱۰ درصدی قیمت رضایت نداده‌اند.

او ادامه می‌دهد که افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی مانند روغن موتور در شرایطی رخ داده که از مواد اولیه تا کالای نهایی این محصول تولید داخل است و تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی از انواع و اقسام یارانه و تسهیلات دولتی بهره‌مند هستند.

در حال حاضر بازار خرید و فروش روغن موتور با آشفتگی روبه‌رو شده و کارخانجات هم تا حد قابل توجهی عرضه محصولات خود را به بازار محدود کرده‌اند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tajaratnews.com