افزایش ۳۰ درصدی قیمت حبوبات در تابستان
حبوبات آخرین‌ ماه تابستان را هم با افزایش قیمت پشت سر گذاشت تا مجموع رشد قیمت در بعضی اقلام در ۳‌ماه تابستان به ۳۰درصد برسد

گرانی 30 درصد حبوبات در تابستان امسال

حبوبات آخرین‌ماه تابستان را هم با افزایش قیمت پشت سر گذاشت تا مجموع رشد قیمت در بعضی اقلام در 3‌ماه تابستان به ۳۰درصد برسد. نرخنامه شهریورماه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از افزایش قیمت این محصولات بین ۷ تا ۱۲درصد حکایت دارد که در یکی از اقلام به‌تنهایی به ۲۸ درصد هم رسیده است. براساس این نرخنامه، قیمت هرکیلو دال‌عدس در شهریورماه به ۳۲ هزار تومان رسید که در مقایسه با مردادماه ۲۸ درصد رشد داشت. البته برخی اقلام حبوبات نیز هستند که قیمتشان در شهریورماه ثابت ماند.
گندم، سویا، ذرت خشک وارداتی، لیموعمانی، لپه باقلا، ماش و لوبیا سفید اقلامی هستند که قیمت آنها در شهریور رشدی نداشت.

زرشک هم جزو محصولاتی بود که تغییر قیمت نداشت. هرکیلو زرشک پلویی درجه یک در نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار ۷۲ هزار تومان قیمت خورد که با نرخ این محصول در مرداد برابر بود. لوبیا چیتی و لوبیا قرمز کپسولی با ۴۵هزار تومان قیمت برای هر کیلو هم‌اکنون گران‌ترین حبوبات در میادین هستند که البته قیمت آنها در بسته‌بندی‌های ۹۰۰ گرمی در سوپرمارکت‌ها تا ۶۵ هزار تومان هم می‌رسد. اقلام مختلف حبوبات از ابتدای امسال در مسیر رشد قیمت بوده و برخی اقلام در نیمه اول امسال تا ۴۷ درصد گرانی را تجربه کردند.

افزایش ۳۰ درصدی قیمت حبوبات در تابستان



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: همشهری