پیش‌ بینی جدید از قیمت دلار در بازار ارز
این روزها سیگنال‌های مختلفی برای بازار ارز وجود دارد، از طرفی دولت با انتشار اخبار مختلف سعی در کنترل ارز دارد. با این شرایط قیمت دلار به کدام سمت می‌رود و در چه محدوده‌ای نوسان دارد؟

قیمت دلار به کدام سمت می‌رود؟

روز گذشته هشتم اردیبهشت ۱۴۰۱ در بازار آزاد دلار معاملات با قیمت ۲۸ هزار تومان آغاز شد. سقف معاملات نیز در رقم ۲۸,۱۷۰ و کف معاملات در رقم ۲۷,۹۸۰ قرار داشت.
باتوجه به اخباری مختلفی که این روزها سیگنال‌های کاهشی و افزایشی برای دلار دارند و سعی دولت برای کنترل نرخ ارز چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟

تلاش دولت برای کنترل قیمت دلار

علی چشمی، کارشناس بازارهای مالی دراین خصوص بیان کرد: من فکر می‌کنم از هفته آینده همچنان از سمت دولت اخباری مخابره می‌شود تا نرخ ارز را کاهش دهد. درحال حاضر نیز به عنوان مثال بانک مرکزی اعلام کرده است که مقداری از پول مربوط به انگلستان را دریافت کرده یا اخباری مرتبط با مذاکرات کره جنوبی و آمریکا مخابره شد که کره جنوبی پیگیر است تا پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

او ادامه داد: دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد، اما از نظر واقعی اتفاقی که در بازار ارز می‌افتد این است که نرخ تورم نقطه به نقطه درحال افزایش است و بعد از چند ماه این موضوع قیمت دلار را افزایش می‌دهد.

چشمی بیان کرد: از سوی دیگر رئیس‌جمهور اعلام کردند مجلس تکلیف کرده تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را به ارز نیمایی تبدیل کنند؛ این موضوع هم روی سطح واقعی قیمت‌ها و قیمت کالاهای اساسی موثر است و مقداری آثار تورمی دارد؛ همانطور که در هفته‌های اخیر نیز داشته است. از این زاویه نیز نرخ ارز می‌تواند افزایش داشته باشد.

این کارشناس در پایان گفت: به‌ظور کلی همه شرایط به صورت واقعی نشان می‌دهد نرخ ارز رو به افزایش خواهد بود، هرچند که دولت تلاش می‌کند با کارهای رسانه‌ای این روزها نرخ ارز را رو به پایین نشان دهد.

محدوده نوسانات دلار

علی صادقین، دیگر کارشناس بازارهای مالی معتقد است: دلار باتوجه به روند بازارساز در سیاست‌های چند روز گذشته نرخ نزدیک به ۲۸ هزار تومان را خط قرمز داشته است و مادامی که دلار نرخ ۲۸ هزار و ۳۰۰ هزار تومان را رد نکند به نظر من می‌تواند تا ۲۷ هزار ۸۰۰ تومان نیز کاهش داشته باشد.

او دراین مورد ادامه داد: بنابراین باتوجه به اخبار سیاسی این روزها فعلا انتظار نوسانات شدیدی را ندارم و قیمت دلار در همین محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ می‌تواند نوسان داشته باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tejaratnews.com