صحبت های جدید محسن رضایی درباره یارانه‌ ها
معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: یارانه‌های بسیاری داده می‌شود اما به اهلش نمی‌رسد که باید اصلاح شود چون وقتی به اهلش نرسد قاچاق می‌شود و پولش در جیب دلال می‌رود

ادعای جدید محسن رضایی درباره یارانه‌ ها

محسن رضایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیرار با تبریک هفته دولت، با بیان اینکه، حضرت امام(ره)، در ابتدای پیروزی انقلاب، نظام جمهوری اسلامی را بر مبنای قوانین و قواعد پذیرفته شده بین‌المللی و با برگزاری رفراندوم در ایران پایه گذاری کرد، خاطرنشان کرد که دشمنان در آن زمان با روش ترور و تیراندازی و انفجار به تقابل با نظام اسلامی پرداختند.

رضایی بیان کرد: دولتی به نام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب در ایران تشکیل شد و در همان ابتدای پیروزی امام فرمود رفراندوم شود اگر  مردم جمهوری اسلامی را قبول دارند رای دهند تا همه دنیا متوجه شوند و بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند.

معاون رئیس جمهور گفت: چند ماه بعد قانون اساسی نوشته شد و بعد از چندماهی دولت موقت کنار رفت و دولت دائمی جمهوری اسلامی در سال ۵۹ مستقر شد؛ این برای استکبار گران تمام شد چون برخلاف دیگر انقلاب‌ها امام امت دولت جدید را براساس آرای مردم به وجود آورد. دشمن از اواخر خرداد سال ۶۰ تا ۸ شهریورماه یک توطئه تروریسمی را ایجاد کردند؛ ابتدا ۷ تیرماه شهادت ۷۲ تن قوه قضائیه اتفاق افتاد دوباره در ۸ شهریورماه مقر ریاست جمهوری را منفجر کردند و شهیدان ما رجایی و باهنر به ملکوت اعلی پیوستند.

رضایی با بیان اینکه دشمن توطئه عظیمی ایجاد کرد چون نتوانست مانع مردم در رای دادن به جمهوری اسلامی شود دست به ترور زد تا دولت را از بین ببرد، افزود: رویدادهای بزرگی در تاریخ انقلاب وجود دارد که ۷۰ درصد جامعه امروز از این مسائل اطلاع ندارند. بعد از این حوادث رویدادها با جنگ و محاصره اقتصادی و تحریم‌ها ادامه پیدا کرد و همه برای این است که دولت برآمده از رای مردم شکل گرفته است.

او در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم با چند چالش مواجه شد به فرار آمریکا از افغانستان و استقرار طالبان در آن کشور اشاره و اضافه کرد: همزمان با شروع به کار دولت آیت‌الله رئیسی، کشورهای حوزه خلیج فارس با اسرائیل وارد رابطه رسمی شدند و در شمال ایران، بین قفقاز و ارمنستان درگیری ایجاد و در غرب و هم عراق و سوریه درگیر چالش شدند.

رضایی عنوان کرد: چند مسئله بین‌المللی نیز رخ داد که یکی مذاکرات برجام بود و ایران فعال شد و این مذاکرات ادامه یافت؛ مسئله دوم درگیری روسیه و اوکراین بود حال آنکه ۴۰ درصد منابع غذایی دنیا از این دو کشور بود؛ از طرفی مسئله سوم درگیری چین و تایوان بود که البته هنوز تاثیراتش بر ما موثر نبوده است و در تمام این حوادث دست بالا داریم.

او گفت: درباره چین ایران عضو اتحادیه شانگ‌های شد؛ روس‌ها هم اتحادیه اقتصادی دارند به نام اوراسیا که ایران عضو این اتحادیه شد و فضای جدید در روابط بین‌الملل شکل گرفت. رابطه با کشورهای همسایه در شمال مجدد برقرار شده است؛ در گذشته درهای باز را سراغش نمی‌رفتند اما پشت درهای بسته قرار می‌گرفتند؛ امروز از هر امکانی که در روابط خارجی است باید استفاده کنیم نباید فرصت را پشت درهای بسته از دست بدهیم این تحول با عنوان سیاست متوازن شروع شده و ادامه دارد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور افزود: مسئله دیگر سلامت و بیماری کرونا بود؛ ابتدای دولت شیوع گسترده بیماری کرونا بود که دولت با تمام توان در مقابل این ویروس قرار گرفت و آن را شکست داد در حالی که در دیگر کشورها کشتار بزرگی انجام می‌دهد؛ امروز قریب ۶ میلیون نفر بیمه سلامت پیدا کردند.

او با بیان اینکه تجارت و ترانزیت مسئله دیگر این دولت است، گفت: درآمدهای ارزی ۲ برابر شده است و در صادرات نفت با وجود اینکه تحریم شدیم اما ثابت کردیم می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم در حالی که برجام هنوز به نتیجه نرسیده است. صادرات غیرنفتی نیز جهش بزرگی کرده و بسیاری از کشورها کالاهای ما را می‌پذیرند.

رضایی با بیان اینکه مسئله ترانزیت تاکنون غفلت شده بود، گفت: ایران موقعیتی دارد که می‌تواند فقط با ترانزیت سالانه بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توان درآمد داشته باشد و امروز این امر جهش پیدا کرده است؛ تجارت در کنار تولید مهم است، نباید در واردات به چندین کشور محدود شد اصلاح تجارت در یک سال گذشته شروع شده است که نتیجه آن بهبود معیشت مردم است.

او عنوان کرد: یارانه‌های بسیاری داده می‌شود اما به اهلش نمی‌رسد که باید اصلاح شود چون وقتی به اهلش نرسد قاچاق می‌شود و پولش در جیب دلال می‌رود البته باید تلاش کرد که تورم کنترل شود که بیش از ۲ ماه است که این اصلاح تورم شروع شده است که در ماه‌های آینده نتیجه می‌دهد.

رضایی افزود: موضوع دیگر حضور مستمر دولت‌مردان در میان مردم است که این در سفرهای رئیس‌جمهور و استانی استانداران دیده می‌شود؛ رابطه مردم با دولت که داشت به سمت کاخ نشینی پیش می‌رفت باید اصلاح می‌شد و در این دولت به این مسئله پایان داده شده است. دولتمردان مهمان مردم هستند و این دولت مردمی است و وسط میدان و میان مردم باشد و صادقانه با مردم سخن بگوید.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دلیل دشمنی دشمن این است که موقعیت ایران به گونه‌ای است که هر کس در اینجا حکومت کند بر ۵۰۰ میلیون جمعیت اطراف نیز حکومت می‌کند.

رضایی گفت: ایران مقتدر برای آنها خطرناک است، تحریم‌های اقتصادی آخرین تیر ترکش استکبار بود و راهی ندارند جز اینکه با ایران کنار بیایند و برجام را بپذیرند به ویژه در شرایط کنونی که سیاست خارجی واحدی از صدر کشور تا مجریان یکی است.رضایی عنوان کرد: همان سیاستی که رهبر دارد، دولت و مجلس و قوه قضاییه هم دارد و امروز یک صدای واحدی از ایران به بیرون می‌رود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir