این خودرو ۲۰ میلیون تومان گران شد
با وجود کاهش بیش از ۲ هزار تومانی قیمت دلار در هفته گذشته، اما بازار خودرو در برخی خودروها ترجیح داد صعودی باشد تا نزولی. اگرچه کاهش قیمت را در یک‌سری از خودروها مشاهده کردیم

قیمت روز خودرو

به نظر می‌رسد زور قیمت دلار آن‌چنان به بازار خودرو نرسیده است. با این حال، کارشناسان عنوان می‌کنند عامل مهمی همچون نرخ تورم بالای ۴۵ درصد در بازارها از جمله بازار خودرو در حال نقش‌آفرینی است.

به باور کارشناسان، نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف، از جمله بازار خودرو متاثر از نداشتن ثبات ریالی در کشور است. این در حالی است که اگر ثبات ریالی در کشور وجود داشت و نرخ دلار نوسان زیادی نداشت، قیمت خودرو نیز با ثبات همراه می‌شد.

گزارس‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت پراید طی یک هفته گذشته به ۲۷۵ میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو یک هفته قبل ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود.

از سوی دیگر، پراید۱۳۱ مدل ۱۳۹۹ رشد در حدود ۵ میلیون تومان را دز هفته گذشته تجربه کرده و در بازار ۲۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

بنا به این گزارش، در بازار خودرو تیبا هاچ‌بک بدون تغییر قیمت، ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوقدار SX بنزینی با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۲۹۵ میلیون به فروش رفت. تیبا ۲ معمولی هم افتی یک میلیونی را ثبت کرد و ۲۹۹ میلیون تومان دست به دست شد.

ساینا S دنده ای‌ نیز با رشد ۱۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرد و به حدود ۳۱۵ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که کوییک R با کاهش ۲ میلیون تومانی در بازار، ۳۱۴ میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به ۳۰۲ میلیون تومان رسید. اما شاهین هم افتی ۴ میلیون تومانی داشت و در بازار ۵۲۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

آن‌طور که در روند بازار مشاهده می‌شود، پژو ۲۰۷ دنده‌ای در هفته گذشته افزایشی ۲۰ میلیون تومانی را ثبت کرد و به ۶۲۰ میلیون تومان رسید.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو۲۰۶ تیپ ۵ در هفته گذشته بدون تغییر قیمت به ترتیب به قیمت ۴۷۰ و ۴۹۰ میلیون به فروش رفتند.

سمند EF۷ نیز در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۴۷۰ میلیون تومان رسید. در کنار آن، تارا دنده‌ای با رشد ۱۰ میلیون‌تومانی، با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان معامله شد.

اما دنا پلاس توربواتومات در هفته گذشته ریزش ۱۴ میلیون تومانی را در بازار تجربه کرد و به ۷۱۰ میلیون تومان رسید. دنا معمولی هم با کاهش ۲ میلیون تونانی در بازار ۵۸۵ میلیون تومان معامله شد. رانا پانوراماپلاس هم ۵۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir