درست ساعاتی پس از آنكه دولت آمريكا از كشته شدن سركرده القاعده خبر داد، يك شبكه تلويزيونی پاكستان به نقل از طالبان خبر داد كه بن‌لادن زنده است.
 
 
فارس:بنا بر اعلام یك روزنامه فرانسوی؛ آزمایش‌های DNA انجامشده روی جسد "اسامه بن‌لادن " سركرده شبكه تروریستی القاعده هویت وی را تأیید كرده است.

به نقل از روزنامه فرانسوی "فیگارو "، در پی انتشار خبر كشته شدن "اسامه بن‌لادن " و به دنبال آن افزایش شایعات در خصوص زنده بودن وی، روزنامه فرانسوی فیگارو روز گذشته از انجام آزمایش‌های DNA روی جسد بن‌لادن برای تأیید هویت وی خبر داد و اعلام كرد كه نتایج این آزمایش به زودی اعلام خواهد شد.

بر همین اساس، یك مقام مسئول آمریكایی كه خواست نامش فاش نشود، در خصوص نتیجه آزمایش اعلام كرد: «DNA گرفته شده از جسد بن‌لادن با DNA موجود در سلول‌های بدن شمار زیادی از اعضای خانواده وی مطابقت دارد و احتمال اینكه این DNA واقعاً متعلق به بن‌لادن باشد دستكم 99 درصد است».

"باراك اوباما " رئیس‌جمهور آمریكا یكشنبه شب گذشته اعلام كرد كه بن لادن كشته شده است و جسد وی در اختیار مقامات آمریكایی قرار دارد و به ‌صورت بسیار كوتاه در كاخ سفید اعلام كرد: "عملیات تمام شده است "؛ اما درست ساعاتی پس از آنكه دولت آمریكا از كشته شدن سركرده القاعده خبر داد، یك شبكه تلویزیونی پاكستان به نقل از طالبان خبر داد كه بن‌لادن زنده است.

از سوی دیگر سردبیر بخش عكس خبرگزاری فرانسه نیز روز گذشته در اظهاراتی ضمن اشاره به دستكاری شدن عكس منتشره از جسد بن‌لادن اعلام كرد كه عكس منتشره "مونتاژ " شده است و قالب این عكس كه متعلق به یكی از عكس‌های بسیار قدیمی بن لادن است، با اعمال تغییراتی در ریش و بخش پائینی صورت دستكاری شده است.

"ملادن آنتونوف " سردبیر بخش عكس خبرگزاری فرانسه در اظهاراتی در این باره اعلام كرد: «در این تصویر مونتاژ شده ریش بن‌لادن به صورت تار و غیرواضح نمایش داده شده و كاملاً برای ما روشن است كه این عكس مونتاژ شده است».

 

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com