نماينده مجلس هفتم درباره اظهارات «محمد هاشمی» مبنی بر تمايل مردم به حزب کارگزاران، گفت: سخنان وی يکی از بهترين طنزهای سياسی است.

 

«عشرت شایق» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، همچنین در خصوص سخنان محمد هاشمی مبنی بر زیر سوال بردن انتخابات آزاد، اظهار داشت: از این اظهارنظر متاسفم. امیدوارم که این اظهار نظر اشتباه چاپی باشد، زیرا این سخن، انتخابات دوره های گذشته و تمامی دوره ها را زیر سوال می برد.

وی تاکید کرد: انتخابات تاکنون با اینکه خالی از اشکال نبوده اما بسیار خوب برگزار شده است.
به گفته وی، مروری بر انتخابات سال های گذشته و اینکه پس از دولت هاشمی، دولت خاتمی رای آورد و پس از دولت خاتمی دولت احمدی نژاد پیروز شد، کاملا حاکی از آزادی انتخابات است زیرا مردم بر مبنای نگرش و برداشت خود به جریان های مختلف رای داده‌اند.
شایق گفت: مردم با تغییر دولت‌ها، نمایندگان مجلس و خبرگان اثبات کرده‌اند که در انتخاب آزاد هستند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به بخش دیگر سخنان محمد هاشمی مبنی بر اینکه اگر انتخابات آزاد باشد مردم حتما به کارگزاران رای می دهند، گفت: این بدین معنی است که اگر نامزد حزب کارگزاران رای آورد، انتخابات آزاد است اما اگر رای نیاورد، مردم در انتخابشان آزاد نبوده‌اند.

شایق اضافه کرد: من بعید می دانم آدم نظریه پرداز و فعال سیاسی همچون محمد هاشمی این سخن را گفته باشد، زیرا این اظهارات، غیر قابل پذیرش است.
وی در خصوص بخش دیگری از اظهارات محمد هاشمی مبنی بر اینکه خاطرات شیرین مردم، مربوط به دوران دولت آقای هاشمی رفسنجانی است، گفت: ان شاءالله اینطور باشد، اما باید گفت مردم از همه دولتها هم خاطرات شیرین دارند، هم خاطرات تلخ و باید تلاش کنیم خاطرات شیرین و خدمت رسانی به مردم را تقویت کنیم.

شایق تاکید کرد: محمد هاشمی در دیدگاه های خود به خاطرات شیرین یک دولت اشاره کرده است اما در فراز و نشیب دولت‌ها و رفتار ملت خاطرات شیرین زیادی داشته ایم و لحظات تلخ هم وجود داشته است، بنابراین منصفانه نیست که بگوییم یک دولت، دولت خاطرات شیرین و دولت دیگر دولت خاطرات تلخ است.

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: همه دولت ها تلاش کردند که شیرین کامی در ذائقه مردم بماند و این تلاش کم و زیاد بوده است.